Balesetveszélyesek a japán „fénykamionok”

iho/közút   ·   2011.12.11. 08:56

Az ok a balesetveszély: túl azon, hogy nagyon erős a fényük, el is vonják más vezetők figyelmét. A teherautók persze közlekedhetnek bárhol – ha vezetőik nem kapcsolják fel extra luxusvilágításukat.

A japán „fénykamionok” – magyar szemmel – leginkább egy nagyon neo(n)realista irányzatú búcsú esztétikai élményével vetekednek, fényerejük pedig biztosan felér vele, mivel a zárt rakterű teherautók szinte teljes felületét beborítják az égők, fénycsövek és izzók.

Japánban nem ritka a giccset is túlszárnyaló díszítés<br>(fotó: darkroastedblend.com)

A legharsányabbak oldalán hatalmas fény-kép kompozíció virít, a központi alakok T-rexek vagy más szörnyek. Annyi áramot fogyaszt a sok izzó, hogy külön generátorokkal kell őket árammal „etetni”, de még azokkal sem tart tovább húsz percnél a folyamatos üzem, mert túlhevülnek az áramfejlesztők. A fénycicoma ráadásul igen drága mulatság, akadnak, akik 30 millió forintnyi jent is ráköltenek teherautójuk fényűzésére. A külső extra díszkivilágítás mellett a belső sem akármilyen: a vezetőfülke szintén pazar beltéri fényekben pompázik.

A japán „fénykamionok” spontán klubokba szerveződnek és találkozókon világosítják fel egymást az egyre újabb technikai megoldásokról, no meg büszkélkednek műveikkel.

Kapcsolódó hírek

Közút Autóbuszközlekedés

Ez a balkanyar most más volt, ünnepibb: újra lehetett fotózni egy negyvenöt évvel ezelőtt készült fotót Szegeden

iho/közút   ·   2024.04.29. 12:10

Az 5-ös vonalon a Bartók tér és Újszeged, Gyermekkórház között négy és fél évtizede indult el a trolibusz-közlekedés, elsőként a vidéki nagyvárosok között. Emlékjeggyel, emlékmatricával és egy emlékezetes szalagátvágós balkanyarral ünnepelte az évfordulót a Szegedi Közlekedési Társaság.