Bemutatkozott Kelenföldön a legújabb veterán

iho   ·   2015.04.27. 11:15
00kicsi

A Mávag utolsó autóbusztípusa volt az 1947–1950 között gyártott Tr5-ös típus, ez idő alatt 228 páldány állt forgalomba. Az alvázat a Mávag, a motort a Láng, a karosszériát először az Uhri testvérek, majd a jogutód Ikarus gyártotta. A fővárosi autóbuszközlekedés centenáriumára – ha nem is a márciusi ünnepségre – elkészült busz megmentésében portálunk is komoly szerepet játszott.

Szemtől szemben a régi-új busszal<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(Horváth András felvételei)

A busz Magyarkúton, egy hétvégi házba beépítve találták, innen kellett nem egész egy évvel ezelőtt kiszabadítani. Erősen sérült volt az orr-rész, helyette teljesen újat kellett gyártani, továbbá eredeti Láng motort sem sikerült felkutatni. Szerencsére az sem minősül a típustisztaság elleni merényletnek, hogy végül Csepel szíve lett a busznak: egy korabel remotorizációban már alkalmazták ezt a megoldást. A Tr5-ös üzemképesen, ám még forgalmi vizsga nélkül várta a kelenföldi nyílt nap közönségét.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.