Biztonsági kockázat Ferihegyen

MTI   ·   2012.12.04. 17:07

Csorba Attila, a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) elnöke a keddi sajtótájékoztatón Budapesten elmondta, hogy a nem megfelelő körülmények (ilyen a permanens fáradtság és a kiszámíthatatlan munkaidő-beosztás is) kockázatot jelentenek. A szakszervezet azonnali követeléseket fogalmazott meg a munkaadó számára, ezek között van a létszám 20 százalékos bővítése, továbbá az elvesztett adójóváírás, műszakpótlék és cafeteria pótlása is.

Csorba Attila elmondta, hogy az ismert problémák alapján szakértők segítségével állították össze a kérdőívet, amelyet a biztonsági alkalmazottak mintegy negyede, 112 fő töltött ki. A megkérdezettek hiányolták az anyagi és szakmai megbecsülést is.

A szakszervezeti elnök arról számolt be, hogy Budapest Airport Zrt. (BA) biztonsági alkalmazottainak átlagos nettó bére havi 120 ezer forint, de a kölcsönzött dolgozók ennél is kevesebbet visznek haza. A munkakörülményekkel kapcsolatosan példaként említette, hogy a BA takarékossági célból a jövőben mosatni akarja a gyorsan elhasználódó, jellemzően egyszer használatos cérnakesztyűket. Kifogásolták a biztonsági dolgozók kamerás megfigyelését is, ennél jobb ösztönzőnek tartanák a megfelelő anyagi érdekeltséget.

Az azonnali teendők között követelik a kiszámítható munkaidő-beosztást is. Jelenleg a 8 órás munkaidőt gyakran követi 4 órás túlóra. Biztonságosan pedig akkor lehet dolgozni, ha a munkavállaló két hónappal előre tudja a beosztását - mutatnak rá.

A LESZ kifogásolja azt is, hogy a munkaügyi ellenőrök csak hetekkel korábbi bejelentkezés után léphetnek be a repülőtérre. Követelik az előzetes bejelentkezés nélküli ellenőrzés megteremtését. A tájékoztatón Pongó Géza, a LIGA Szakszervezetek közszolgálati társelnöke elmondta, hogy a munkabiztonsággal kapcsolatos hasonló problémák tapasztalhatók más gazdasági ágazatokban is.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.