Biztosan nem lesz dugódíj a választásokig

iho   ·   2016.05.23. 09:31

A főpolgármester nyilatkozatában elmondta: kényszerpályára állították a fővárost a metrótámogatási szerződéssel. A dugósíjat elvileg már 2013-ban be kellett volna vezetni, ám a 4-es metró csak egy évvel később készült el. A metrót mindenképp meg kellett építeni, a leállítás sokkal drágább lett volna. Ezzel együtt azt a kockázatot is vállalni kell, hogy a támogatás egy részét vissza kell téríteni az Európai Uniónak – a teljes összeg 180 milliárd forintra rúgna.

Az Origo értesülései szerint a kormány vállalná az akár 15-20 milliárdos büntetés befizetését is, ez sokkal kisebb politikai kárral járna, mint az esetleges szavazatvesztés Budapesten. Tarlós István az unió egyértelmű állásfoglalása ellenére sem menne bele abba a politikai zsákutcába, hogy saját maga kérje a kormányt a dugódíj bevezetését tiltó rendelkezés felülvizsgálatára. A dugódíjat idén már semmiképp sem vezethetik be, a fővárosi behajtási díjat kétzónásra: a közigazgatási határon belépésre (egy, az autópályamatricához hasonló módon), és egy belső, a Hungária körgyűrűn belüli zónára tervezik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!


Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.