Boeing 787: bonyodalmak az interkontinentális járatokon

iho/repülés   ·   2012.02.01. 12:30
B-787ANA_kicsi_cr

Nehezen indul a Boeing 787-es Dreamliner interkontinentális bemutatkozása: az első tíz járatból kettőt kellett lefújni technikai problémák miatt.

Mint arról beszámoltunk, a kibocsátó légitársaság, a japán All Nippon Airways a belföldi és a Tokió–Peking, illetve Tokió–Hongkong járatok beindítása után Frankfurttal nyitotta az új kompozitépítésű utasszállító hosszú távú karrierjét. Azonban az első sikeres frankfurti út után kétszer is Boeing 777-eseket kellett beállítania a földön ragadt 787-es helyett.

Január 26-án a gép fékszárnyrendszere hibásodott meg Tokió-Hanedán. Január 30-án pedig Frankfurtból nem tudott elindulni a 787-es, mivel elromlott a repülőgép rendszereit ellenőrző és kezelő fedélzeti számítógép. Ennek kellett kicserélni bizonyos részegységeit és szoftverét.

(fotó: Boeing)

Az All Nippon Airways eddig öt 787-est vehetett át a megrendelt gépek közül, de ebből csak a december végén leszállított JA805A lajstromjelű, 158 utasüléssel berendezett gépet konfigurálták kifejezetten interkontinentális járatokra, ezzel repüli az ANA a frankfurti vonalat.

Mint korábban beszámoltunk róla, volt a 787-esek egyikének egy igen „látványos” technikai hibája már az átadás után nem sokkal egy belföldi járaton is, amikor leszállás előtt a pilóták csak a vészrendszer segítségével tudták kibocsátani a gép főfutóit.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.