Brüsszel is a Citarót választotta

Ács Attila   ·   2013.08.21. 14:00
stibcitaro_fooldal

Budapest és Bécs után Brüsszel lesz a harmadik város, ahol nagy mennyiségben áll forgalomba Európa legnépszerűbb autóbuszának második generációja - a STIB/MIVB a közelmúltban 172 Citaro beszerzése mellett döntött, ebből 79 lesz csuklós, 93 pedig szóló.

A buszok már a legkorszerűbb, Euro VI-os motorral rendelkeznek majd, az első példányok még idén év végén megérkeznek, de egy éven belül a teljes flottát átadja a gyártó. A városban egyre többen választják a tömegközlekedést, a jelenlegi villamos- és metróvonalak pedig a teljesítőképességük határán állnak, így most mindenképpen nagyobb szerepet kapnak majd az autóbuszok, csak ezekkel tudtak gyorsan és rugalmasan kapacitást növelni.

A STIB/MIVB 2015 után már nem kíván dízel buszokat beszerezni, így könnyen megeshet, hogy ennek a „hagyományos” technológiának a Citarók lesznek az utolsó képviselői. A cég 2010-ben ugyan kivonta a forgalomból az utolsó gázbuszait is, most azonban mégis az alternatív megoldások felé fordulnak: tervbe volt véve tisztán elektromos üzemű buszok beszerzése, ezt azonban a tesztek után elvetették, így inkább a hibrid járművek mellett tették le voksukat: ezekből a következő években 183-at kívánnak vásárolni.

Az előző generációs Citarókból nyolcvanhármat vásárolt a cég 2007 és 2009 között, az új Citaro 2-k értelemszerűen nem ezeket váltják majd le<br>(fotó: www.busesworldwide.org)

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.