Elindult a Szeged–Szabadka, hogyan tovább?
Megnéztük az első napon az újranyíló röszkei vasúti határátmenetet. Még évekig csatatér lesz, dízellel lehet csak közlekedni 2025-ig.
Megnéztük az első napon az újranyíló röszkei vasúti határátmenetet. Még évekig csatatér lesz, dízellel lehet csak közlekedni 2025-ig.
A vasúti személyszállítás nyolc év kényszerszünet után kedd hajnalban indult újra, napi öt vonatpárral, megkönnyítve a reggeli munkába és iskolába járást Szerbia és Magyarország között, valamint a délutáni és esti hazatérést.
Szerbiai vasútbarátok lefotózták a kifüggesztett menetrendet: napi öt pár vonat lesz, délben jelentős lyukkal.
Lázár János építési és közlekedési miniszter a két ország belügy- és közlekedési minisztereinek a tárgyalása után jelentkezett a Facebookon.
A vizsgálati eredmények rámutatnak: a berendezések műszaki készültségi szintje alapján azok próbaüzeme nem megkezdhető, ezért az üzemengedély kiadása továbbra sem lehetséges.
Hiába a várakozás, október 23-a helyett legkorábban majd csak november végén lehet felvenni a személyforgalmat Szeged és Szabadka között. Az ok: nem működik megfelelően a röszkei biztber. Időközben reagált a MÁV is.
A Srbija Voz – a Železnice Srbije személyszállítási üzletága – hivatalosan is közölte: október 23-án indul újra a vonatközlekedés a két város között egy délelőtti és egy délutáni járattal.
Az október 24-i nyitány azonban nem olyan lesz, mint amilyennek a politikusok elképzelték: a két város közötti negyvennégy kilométeren a sokat emlegetett negyven helyett hetvenöt perc lesz a menettartam. Az ok: nem sikerült megoldást találni a gyors határellenőrzésre.
A Magyar Közlönyben jelent meg erről a határozat. Vélhetően a V-Hidat kompenzálják a tavaly nyári előteljesítésért.
Az első éjszakán nem sikerült időben befejezni a vágányzárat a 140-es vonalon, órákkal kisebb ablak jutott a Kiskunfélegyházán várakozó röszkei vonatoknak.
De megkötésekkel: csak bizonyos időszakokban, és Kiskunfélegyházától dízel vontatással.
A 136. számú, Szeged-Rendező–Röszke országhatár vasútvonal kapacitáshiányának okai ismertek, de felvetődik a kérdés, reális megoldás lehet a kétvágányúsítás? Ám addig is, októberben Uzsgyikkal indul a személyforgalom.
A V-Híd „a kivitelezés során felmerült műszaki és technikai problémákra” hivatkozva állíttatta le a munkálatokat az alvállalkozókkal.
A lényeg a feltételes módon van, hiszen még sok a teendő a Szeged–Szabadka vonal magyarországi szakaszán.
Megnéztük, hogyan halad a határforgalom Szeged alatt. Nem sok vonatot láttunk.