Elindultak az új dán Talgók
A DSB első új Talgo 230-as szerelvénye Koppenhága és Hamburg között vette fel a munkát.
A DSB első új Talgo 230-as szerelvénye Koppenhága és Hamburg között vette fel a munkát.
A dán nemzeti vasúttársaság, a DSB a fővárostól északra, Vingében építteti meg a létesítményt. A cél a koppenhágai városi és elővárosi hálózat teljesen automatikus, GoA4-es szintű, felügyelet nélküli üzeme.
A dán nemzeti vasút százötven ötkocsis, kétszázas tempóra képes villamos motorvonatot vásárol az Alstomtól, a szerelvényekkel teljesen átformálják az intercity- és regionális flottát.
A dán közlekedésbiztonsági hatóság Trafikstyrelsen a német szövetségi vasúti hatósággal (EBA) és az Európai Vasúti Ügynökséggel (ERA) együttműködve kiadta a járművek végleges engedélyét a két ország viszonylatára.
Az Európai Bizottság által támogatott tíz vasúti tesztprojekt egyikét a DSB, a Deutsche Bahn és a ČD közösen fogja üzemeltetni. A cél a vonzó és fenntartható, határokon átnyúló közlekedés elősegítése.
Az elmúlt években a lengyel SKPL magán-vasúttársaság flottájában, SU175-002 pályaszámon dolgozó mozdonyt a MÁV Rail Tours M40 219-es Púposa vontatta Budapestre.
A tizenöt TME sorozatú dízelgépet a MÁV Rail Tourson keresztül bérlik, az Akiem-Eurosprinterekhez hasonlóan. Első körben az észak-balatoni vonalon jelennek meg, később a lajosmizsei vonalon is fognak dolgozni.
Az előző év azonos időszakához képest 31,4 százalékkal nőtt a spanyol vállalat bevétele, ami 166,5 millió eurót tesz ki.
Az év első három hónapjában a dán nemzeti vasút a távolsági, a regionális és az elővárosi járatok tekintetében is erős teljesítményt mutat.
Számos nemzetközi útvonalon javultak a napközbeni eljutási lehetőségek, egyre nagyobb teret nyernek az akkumulátoros motorvonatok.
A dán nemzeti vasúttársaság az eredetileg tervezett 2025 közepe helyett csak 2027-ben állíthatja forgalomba az Alstomtól rendelt Coradia Stream motorvonatok első példányait.
Az Európai Bizottság tíz olyan pilotprojekt támogatására bólintott rá, melyek vagy új nemzetközi vasúti összeköttetéseket hoznak létre Európában, vagy a már meglévőket fejlesztik tovább.
Újabb jelentős mérföldkövet állított be a Siemens mozdonytípusa: a dánoké az ezredik forgalomba helyezett Vectron.
A DSB negyvenkét korszerű Siemens-mozdonya közül az első három hamarosan forgalomba is áll.