A Nurminen Logistics konténervonatain jutnak el a cseh autóalkatrészek Kazahsztánba
A tehervonatok Mladá Boleslavból viszik Kosztanajba a Škodákhoz, Chevrolet-khez és Kiákhoz szükséges alkatrészeket.
A tehervonatok Mladá Boleslavból viszik Kosztanajba a Škodákhoz, Chevrolet-khez és Kiákhoz szükséges alkatrészeket.
Az automatizálás és a robotika forradalmasította az áruk tárolásának, komissiózásának és szállításának a módját. De önmagában a gépesítés nem elegendő: a különbséget az MI jelenti.
Kétezer új szállítójárművel bővül a litván logisztikai vállalat járműparkja még az idén.
A Waberer’s International Nyrt. eredménymutatói jelentősen javultak az idei első negyedévben: az EBIT 29,3 százalékkal, az adózás előtti nyereség pedig több mint 193 százalékkal, tízmillió euró fölé emelkedett.
Annak ellenére, hogy az uniós közlekedéspolitika egyik legfontosabb célja évtizedek óta a vasúti áruszállítás piaci részesedésének növelése, az európai gazdasági problémák meglehetősen érzékenyen érintik a vasúti áruszállítást. Csökken a szektor piaci részaránya, a vállalatok leépítenek.
Az úgynevezett Starline-hálózat gyorsabb és zökkenőmentesebb nemzetközi utazásokat tenne lehetővé, miközben Európa-szerte átalakítaná az áruszállítási logisztikát és csökkentené az ellátási láncok kibocsátását is.
A déli ipari övezetben található, 22 ezer négyzetméteres új csarnokkal együtt az országban hét helyszínen több mint 120 ezer négyzetméter raktárkapacitással áll az ügyfelek rendelkezésére a logisztikai vállalat.
Idén április 10-én, a Nemzetközi Logisztika Napjával egyidőben rendezik meg az ellátási lánc szakma egyik legnagyobb országos eseménysorozatát. Az ingyenesen látogatható programok célja a népszerűsítése túl a szektor aktuális trendjeinek, kihívásainak és lehetőségeinek bemutatása az érdeklődőknek.
Az éves árbevételt több mint hat százalékkal növelték 2024-ben, az EBIT pedig öt százalékkal 45 millió euróra nőtt, ami rekordot jelent a vállalat történetében. Az eredmény bővülésében a biztosítási és szerződéses logisztikai szegmens játszotta a főszerepet.
A nemzetközi szállítmányozási és logisztikai vállalat tavaly 124 millió euróért fektetett be logisztikai terminálokba, az automatizálásba és az e-mobilitásba, Magyarországon pedig huszonöt százalékkal növelte a raktárfelületét.
A logisztikai vállalat év eleje óta a légi és tengeri szállítmányozás mellett rész- és komplett fuvarmegoldásokat (LTL/FTL), valamint kibővített logisztikai portfóliót is kínál. Lengyelország egyre fontosabbá válik az európai áruszállítás logisztikai központjaként.
Nyíregyháza, Debrecen és Miskolc térsége új löketet kaphat logisztikai fejlesztések terén, amihez az orosz–ukrán háborús helyzet javulása járulhat hozzá érdemben, de a térségben várható úthálózat-fejlesztések és ipari beruházások szintén a fellendülést támogathatják.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége szakmai rendezvényén a logisztikai ágazat legfontosabb kihívásait és lehetőségeit ismertették a szakemberek. A konferencia összefoglalta a szektor tavalyi sikereit, és kijelölte a legfontosabb irányvonalait és terveit 2025-re.
A Hungrail vasúti árufuvarozási gazdaságossági és teljesítménynövelő akcióterve nyolc fő kategóriában több mint negyven beavatkozási területet érint.
Az olasz vasúti árufuvarozási szektor évek óta válsággal küzd, ami az ország kikötőire is kihat: a létesítmények 2022 óta általánosan csökkenő forgalomról panaszkodnak. Van azért némi remény.