Drágábban közlekedhetnek januártól a kamionok a főutakon
A 2026. január elsejétől életbe lépő szabályozás célja a teherforgalom visszaterelése a gyorsforgalmi úthálózatra, mentesítve ezzel a vidéki településeket.
A 2026. január elsejétől életbe lépő szabályozás célja a teherforgalom visszaterelése a gyorsforgalmi úthálózatra, mentesítve ezzel a vidéki településeket.
Az augusztusi inflációs adat alapján 2026-ban 4,3 százalékkal drágulnak a díjak, öt vármegyében azonban olcsóbb lesz autópályán közlekedni.
A tehergépjárművekre kivetni szándékozott 12 és fél százalékos emelés drámai következményekkel járhat – figyelmeztet az osztrák kereskedelmi kamara szakmai tagozata.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) előrejelzései szerint az útdíjak, az üzemanyagok adója és a bérköltségek is nőnek, emelkednek a raktárbérleti díjak.
Az osztrákok azt szeretnék, hogy az olaszok növeljék a két ország között vasúton szállított áruk jelenlegi 26 százalékos arányát.
Október elsejével 17,6 százalékkal korrigálták a magyar útdíjakat, januártól pedig további harminc–negyven százalékos emelés várható.