Csökkenti a DB a CityNightLine-hálózatot
A Deutsche Bahn távolsági járatokért felelős leányvállalata, a DB Fernverkehr további szerkezet-átalakítást tervez az éjszakai (CNL) és az autószállító (Autozug) járatain. A két szolgáltatás az elmúlt évek alatt évente több mint húszmillió euró veszteséget termelt.
A DB szerint a szolgáltatásokból befolyó bevétel az utóbbi időkben folyamatosan alacsony, némi növekedéssel, az üzemeltetési költségek azonban viszonylag magasak és rendre állandó mértékűek. A nevezett szolgáltatásokhoz használt speciális kocsik ráadásul a hasznos élettartamuk vége felé közelítenek, a DB szerint pedig nem termelnek annyi hasznot, amiből új járművekkel lehetne azokat felváltani.
A vasúttársaság ezért úgy döntött, jelentős változtatások lépnek életbe, és megszűnnek a leginkább veszteséges járatok. A döntés értelmében a 2014. decemberi menetrendváltással leállnak a CNL- és Autozug-szerelvények a Bázel–Koppenhága, Amszterdam–Koppenhága, Prága–Koppenhága, Hamburg–Párizs, Berlin–Párizs és München–Párizs viszonylatokon, továbbá a Varsó–Amszterdam és Prága–Amszterdam járatok sem fognak átjárni Hollandiába, Köln lesz a nyugati végállomásuk.
A DB szerint a változtatásokkal felszabaduló kocsikkal más vonalakon fog bővülni a kapacitás, főleg a csúcsidőben közlekedő, zsúfolt járatokon – írja az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!