De nehéz az iskolatáska!
Címlapsztorink az egy éve felépült bükkösdi cementgyár iparvágányának kiszolgálómeneteit mutatja be. Amikor – az IHO felületén is – egyre több és több írás jelenik meg elveszett sínekről, omladozó gyárakba vezető felhagyott, gazverte iparvágányokról, mindenképp üdítő színfolt egy újonnan épült kiszolgálóvágány bemutatása. Azt csak remélni tudjuk, hogy a cementgyárakkal kapcsolatos aggodalmak (tájsebek, környezetszennyezés) eme, korszerű technológiával termelő üzem esetében fölöslegesek lesznek.
A Siemens új, az Eurosprinter/Eurorunner mozdonyokat leváltó típuscsaládjáról, a Vectronról olvashatunk a Nagyvasút rovatban. Megismerhetjük a gyártás, a nyúzópróbák, a hatósági vizsgák körülményeit, és a műszaki adatokon kívül természetesen az első Vectron-tulajdonos vasúttársaságokról is ejtünk pár szót. A Vectronnal, annak történetével a berlini InnoTransra kilátogatók is találkozhatnak majd.
Az európai kisvasutak egyik Mekkájába, Erdélybe kísér el minket a Kisvasút rovat. Marosvásárhely (Szováta), Torda, Kommandó gőzöspöfögéstől, hajtányozók vidám kurjantásaitól visszhangzó erdei vasútjain járunk, az apropó az augusztus eleji kommandói kisvasúti nap volt.
Hazánkban Szegedre, közvetlen szomszédságunkban Kolozsvárra érkeztek a Lengyel PESA cég villamosai a közelmúltban. Na de hogy néznek ki, milyen szerepük van odahaza? Varsóban a város 120 kilométert kitevő villamoshálózatán az 1955-ben gyártott Konstal 13N típustól a bydgoszczi gyár legújabb, 120N típusáig széles a villamosok skálája.
A terepasztalon mozgó vasútmodellek sokasága után most statikus témát ajánlunk modellrovatunkból. Helyhiánnyal küzdő, ám a legapróbb részletekig tökéletes kidolgozásra igényes modellezőknek feltehetőleg tetszeni fog az írás: mellékvonali, egyállásos gőzösfűtőház diorámájának építését kísérhetjük végig lépésről lépésre.