Debrecen, 2-es villamos: műszaki átadás-átvétel

iho   ·   2013.12.20. 10:51

Az utolsó simításokat végezték csütörtökön a 2-es villamos Doberdó utcai szakaszán. Az eleinte nehézkesen induló pályaépítés a végéhez ért, pénteken délelőtt elindították a műszaki átadást, ami lényegében egy 30 napos próbaüzemet jelent. A most következő egy hónapos időszak alatt mérnökök, mélyépítők, villamossági szakemberek vizsgálják át az útvonalat és az áramátalakítót. Ez már az unióval és a magyar állammal való elszámolás része – olvasható a dehir.hu debreceni portálon.

A Dózsa György utca – Csemete utca – Honvéd utca csomópontban tartott sajtótájékoztatón Pajna Zoltán alpolgármester megköszönte a lakosság türelmét. Mint mondta, az elmúlt két és fél év nagy megpróbáltatás volt a környék lakóinak, de most már látható, hogy a városrész teljesen átalakul. Az önkormányzat bízik abban, hogy gond nélkül lezajlik a műszaki átadás.

A villamospálya szinte a teljes vonalon elkészült, a sínek mellett lévő utak felújítása azonban még eltarthat egy ideig, a pálya környezetében végzendő munkákkal a tervek szerint jövő nyáron fognak végezni. A teljes projekt várhatóan július 31-re lesz kész, úgy számolnak, hogy a helyreállítási, aszfaltozási, járdaépítési, növénytelepítési munkálatok addig eltartanak majd. Ahogy azt korábban Kósa Lajos is mondta, a 2-es villamos március 1-jétől járhat az új vonalon

Nagy Attila, a DKV vezérigazgatója elmondta, december 23-án, hétfőn üzemkezdettől a 12-es, 15-ös, 15Y-os, 22-es, 22Y-os 23-as, 24-es, 24Y-os 31-es és 32-es autóbuszok az eredeti útvonalon közlekednek.

A tervek szerint az új villamos elindításával több buszt is kivesznek majd a város tömegközlekedéséből. Ezzel kapcsolatban átalakította a DKV Zrt. és az Inter-Tanker Zrt. közötti és a buszközlekedésre vonatkozó szerződését a városi közgyűlés. Ennek eredményeként 15 buszt vonnak majd ki a debreceni forgalomból.

A spanyol CAF, mellyel a város 2011-ben kötött szerződést, májusban szállította le az első vadonatúj szerelvényt. Eddig tíz villamos érkezett meg Debrecenbe, s idén már nem is várható több. A spanyol cég azt közölte korábban, hogy a március végi határidőre az összes járműt elhozzák a városba. Három villamos már levizsgázott, így ezek akár már utasokat szállíthatnának.

Mint ismert, az elején meglehetősen nehézkesen indult a pályaépítés. Korábban a budapesti Arcadom Építőipari Zrt. irányította azt a konzorciumot, ami a vonal építését vállalta. A munka azonban gyakran hetekre leállt. Ezt elégelte meg a konzorcium két másik tagja, a debreceni Keviép Kft. és a budapesti Tóth T.D. Kft. tavaly decemberben, s elkezdték a munkát a pályán. A további tárgyalások eredményeként az Arcadom helyébe az ATK Konzorcium Kft. nevű projektcég lépett, melyben a Tóth T.D. és a Keviép egyaránt 49,5 százalékos részesedést kapott, míg az Arcadomnak 1 százalék maradt.

A pálya építése az elmúlt évek során 7,2 milliárd forintról 10,2 milliárdra módosult, ezzel együtt a határidők is változtak. Mint írtuk, legutóbb a villamospálya építés is kapott az Európai Unió Önerő Alapból támogatást, 96 millió forintot.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek