Délegyházára költözött a 224-es Szergej

Vörös Attila   ·   2017.05.23. 11:15
9_P5190300

A Kecskemét és Békéscsaba közé tervezett M44-es autóút Tiszakürt és Kondoros közti első ütemének építéséhez az anyagvonatokat a Magyar Magánvasút (MMV) közlekedteti. Naponta több irányvonat is átszeli az országot, a 150-es vonalon Taksonyban, Délegyházán és Kiskunlacházán is rakodnak, a célállomások között pedig ott van Szarvas és Kisszénás is. A tehervonatok továbbítását az MMV saját gépekkel igyekszik megoldani, de a MÁV-Starttól és a DB Cargótól is bérelnek néha gépet. Az utóbbi napokban szinte minden nap Délegyházán dolgozott a Start 224-es Szergeje az MMV sódervonataival, de járt már az iparvágányon a cég saját és a DB-től bérelt Sulzere is.

Rakott sódervonattal halad Délegyháza állomás felé a bánya iparvágányán a 224-es Szergej. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból

A 224-es Szergej nagyon jól tartja magát, pedig csaknem tíz éve, 2008-ban végezték el a B-vizsgáját. A nála használt festékben még rendes piros is volt, a 235-öshöz hasonlóan nem fakult a mozdony az orrán levő sáfránysárgához úgy, mint a későbbi B-vizsgás felújításon átesett M62-esek. A 224-es az elmúlt évtized egy részét Fehérváron töltötte, elvitte a környék tolatósait, de a balatoni nyári forgalomban is vitézkedett. Később Miskolcra került, hosszabb-rövidebb időszakokat pedig letétben töltött. Most végre újra minden nap használják!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.