Ég veled 812-es!
Az FVV CSM-4 típusjelű (bengáli) villamos 1964-ben épült a BKV számára, ahol a 1231 pályaszámmal közlekedett. A járművet 1983-ban a Szegedi Közlekedési Vállalat vásárolta meg, ahol az átalakítása során zárt fülkeajtót, illetve a többi járműhöz igazított fényezést kapott. Állományba vételkor a 819-es pályaszámot kapta.
Az eredeti 812-es pályaszámú villamos a nyolcvanas évek közepén autóbusszal ütközött. Vázszerkezetének csavarodása miatt a járművet selejtezni kellett. A budapesti eredetű 819-es felújítása után 812-es pályaszámmal állt újra forgalomba 1986-ban.
A kilencvenes évek elején főjavítást kapott villamosba az Ikarus autóbuszokból ismert ablakokat és kapaszkodókat építettek, a vezetőállás is új vezérlőpultot kapott, ekkor szüntették meg az addig változatlanul hagyott budapesti utastér üléselrendezését is.
A 2000-es évek elején a jármű teljes felületére reklámot kapott, majd megkapta az SZKT villamosain alkalmazott egységes arculatú fényezését.
A szegedi elektromos közlekedés elmúlt 10 évében folyamatosan forgalomba állított Tatra típusú villamosok, valamint a fejlesztésére létrehozott Nagyprojekt során beszerzett új járművek egyre inkább kiszorították a bengálikat a szegedi villamosvonalakról, így a 812-est is selejtezték.