Egyesült a Wabtec és a GE Transportation

iho/vasút   ·   2019.03.01. 13:45
400px_wabtec

A General Electric (GE) 2017 novemberében jelentette be, hogy el akarja adni közlekedésijármű-gyártó Transportation üzletágát. A Wabtec-kel való egyesülést 2018 májusában hozták nyilvánosságra. A felek közötti megállapodás értelmében a General Electric a GE Transportation kintlévőségeinek egy részét eladta a Wabtecnek, a GE Transportation részvényeinek egy részét pedig kiszervezte a GE részvényesei számára Transportation Systems Holdings Inc. néven, mely ezt követően összeolvadt egy teljesen a Wabtec tulajdonában álló leányvállalattal. A Wabtec részvényesei az egyesített vállalkozás 50,8 százalékát birtokolják teljesen hígított alapon, a GE részvényesei az értékpapírok 24,3 százalékával rendelkeznek, a General Electric tulajdonában pedig a gazdasági részesedés 24,9 százalékát jelentő törzsrészvények és a nem szavazható átváltható elsőbbségi részvények maradnak. A GE az adásvétellel körülbelül 2,9 milliárd dollárhoz (bő nyolcszázmilliárd forinthoz) jutott.

A felek közötti megállapodás értelmében a General Electric a GE Transportation kintlévőségeinek egy részét eladta a Wabtecnek (kép forrása: Railway Gazette)

Az összeolvadás a Wabtec Corp elnök-vezérigazgatója, Raymond T. Betler véleménye szerint egy olyan, az életben csak egyszer előforduló lehetőség, ami közel négy évszázadnyi kollektív tapasztalatot formál egybe azért, hogy egy technológiai szempontból fejlett, egymás képességeit nagymértékben kiegészítő piacvezetőt hozzon létre, elősegítve és jobbá téve ezzel a világot. A General Electric elnök-vezérigazgatója, H. Lawrence Culp Jr. elmondta: a tranzakció előnyös a GE részvényesei számára, mert tőkét szereznek egy a vasúti innováció élvonalában járó szervezetben; jó a GE számára is, mivel csökkenthetik a tőkeáttételt és erősíthetik a mérleget; és a Wabtec is erősebb és még diverzifikáltabb üzleti mixet kínálhat az ügyfelei számára. A Wabtec szerint a vasúti termékeinek, valamint a GE Transportation vasúti, bányászati, tengerészeti, helyhez kötött energiatermelési és fúrási technológiáinak kombinációjával a berendezések és az értékesítés utáni szolgáltatások olyan vezető szállítója jöhet létre, mely felgyorsítja az ipari automatizálást, bővíti a kínált felügyeleti és javítási szolgáltatások körét, továbbá a részvényesek számára növeli az értéket.

Az egyesített üzlet a bevétel alapján az ötszáz legnagyobb amerikai vállalat közé kerül. A huszonhétezer dolgozót alkalmazó vállalat több mint huszonhárommilliárd dollár, vagyis bő 6400 milliárd forint megrendeléssel bír, 2019-re nyolcmilliárd dollárnál (bő 2200 milliárd forint) is magasabb bevételt várnak. A tevékenységük nagyjából hatvanöt százalékban az árufuvarozási ágazatban, harmincöt százalékban pedig a személyszállítási piacon történik. A bevétel negyvenöt százaléka az eredeti berendezések gyártásából (OEM), ötvenöt százaléka pedig az értékesítés utáni szolgáltatásokból származik. A bevétel szintén ötvenöt százaléka az Egyesült Államokon kívülről folyik be – jelenti a Railway Gazette.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.