Elárasztják a Citarók Szingapúrt

Ács Attila   ·   2012.07.24. 09:00
sbscitaro_fooldal

A több mint négymilliós délkelet-ázsiai városállam buszközlekedésének 75 százalékáért az SBS Transit felel, ez számokban kifejezve 250 viszonylatot és mintegy 3 ezer járművet jelent. A cég egyik nem titkolt célja, hogy az övék legyen a legfiatalabb autóbuszpark Ázsiában, ennek érdekében az utóbbi években több százmillió eurót fordítottak járműbeszerzésre.

A Mercedes-Benz Citaro (avagy O530) tavaly tavasszal jelent meg a flottájukban, rögtön háromszázat rendeltek a típusból. A buszok Mannheimben készültek, jobbkormányosak, kétajtósok, teljes hosszban alacsonypadlósak. A motorjuk az Euro V-ös környezetvédelmi normát teljesíti, az utasteret, illetve kívül, a holttereket kamerák pásztázzák. A trópusi klímára való tekintettel speciális, kimondottan erre az égövre tervezett légkondicionáló berendezéssel szerelték fel a szingapúri Citarókat.

Gyári kép 2011-ből. Ezúttal nem kellett újat fotózni, hiszen a most megrendelt 450 Citaro is ugyan ilyen lesz majd<br>(fotó: Daimler Buses)

Az újabb példányok ezekkel teljesen megegyeznek majd (tehát nem a legújabb szériából rendeltek), a szállítások 2015-ben fejeződnek be.

Mint arról már mi is írtunk, a Citaro a Mercedes legsikeresebb városi-elővárosi típusa; 13 év alatt eddig több mint 33 ezret gyártottak belőle.


Kapcsolódó hírek

Közút Autóbuszközlekedés

Ez a balkanyar most más volt, ünnepibb: újra lehetett fotózni egy negyvenöt évvel ezelőtt készült fotót Szegeden

iho/közút   ·   2024.04.29. 12:10

Az 5-ös vonalon a Bartók tér és Újszeged, Gyermekkórház között négy és fél évtizede indult el a trolibusz-közlekedés, elsőként a vidéki nagyvárosok között. Emlékjeggyel, emlékmatricával és egy emlékezetes szalagátvágós balkanyarral ünnepelte az évfordulót a Szegedi Közlekedési Társaság.