Elhunyt a modern légi árufuvarozás megalapítója

iho.hu   ·   2025.06.23. 07:00
_smith_

Életének nyolcvanegyedik évében távozott az élők sorából Frederick W. Smith, a FedEx megalapítója, egyben a modern légi árufuvarozás létrehozójának tartott üzletember. 

Smith, akit közvetlensége miatt a munkatársai csak Frednek hívtak, 1971-ben alapította meg a FedExet Federal Express Corp. néven Little Rockban, Arkansas államban. Ezt megelőzően,1970-ben megvásárolta az Ark Aviation Sales repülőgép-karbantartó cég többségi tulajdonrészét, és a használt repülőgépek kereskedelmére összpontosított. Még abban az évben négymillió dolláros örökségéből (körülbelül 32 millió dollár 2025-ös árfolyamon) megalapította a Federal Express-t, és 1973-tól a vállalat 25 városban kezdett el szolgáltatást nyújtani, kis csomagokat és dokumentumokat szállítva 14 Dassault Falcon 20 (DA-20) repülőgépből álló flottájával.

A FedEx korai időszakában Smithnek nagy erőfeszítéseket kellett tennie, hogy a vállalat talpon maradhasson. Egyszer, miután egy kulcsfontosságú üzleti kölcskérelmét elutasítottak, a cég utolsó ötezer dollárját Las Vegasba vitte, és 27 ezer dollárt nyert blackjacken, így kifizethette a vállalat 24 ezer dolláros üzemanyagszámláját. Ez még egy hétig életben tartotta a FedExet.

Miután 2022 júniusában lemondott vezérigazgatói posztjáról, utódja Raj Subramaniam lett.

Smith-t világ egyik legsikeresebb szállítmányozási vállalkozójának tartották. Halálakor a Forbes szerint becsült nettó vagyona 5,3 milliárd dollár volt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közút Zöldút Haszonjármű Alternatív hajtás

Szénhidrogén alapú üzemanyaggal működő hatótávolság megnövelővel ellátott e-teherautókat tesztel a Scania és a DHL

iho/közút   ·   2025.03.29. 15:30

Jegyezzük meg: Extended Range Electric Vehicle, azaz EREV. A kiterjesztett hatótávolságú villanyautót átmeneti megoldásnak szánják az üggyel foglalkozók. Mindaddig lesz benne ráció, ameddig nem épül ki teljesen a megfelelő hatótávolságú e-járműveket kiszolgáló töltőinfrastruktúra.