Elkészült a Norfolk Southern első környezetbarát dízelgépe

iho   ·   2015.01.16. 11:15
400px_norfolk_southern_gp33eco

A Norfolk Southern első felfrissített GP50-es dízelmozdonya január hatodikán gördült ki a Pennsylvania állambeli Altoonában található Juniata mozdonygyárból. Az átalakítás után GP33ECO sorozatba sorolt járművel jelenleg vonali futópróbákat végeznek – írja az International Railway Journal.

A négytengelyes mozdonysorozatot nehéz tehervonatok rendezésére fejlesztette ki az EMD. A korszerűsítési programot részben a torlódások enyhítésére és a levegőminőség javítására létrehozott szövetségi program (CMAQ) finanszírozza.

A Norfolk Southern huszonöt GP50-es dízelmozdonyát korszerűsíti környezetkímélő dízelmotorokkal<br>(fotó: Railway Gazette)

A járművek új „szíve” az EMD tizenkét hengeres, 2240 kilowatt teljesítményű, 12N-710G3B-T3 típusú dízelerőforrása, amely eleget tesz az Egyesült Államok környezetvédelmi ügynökségének (EPA) hármas szintű emissziós előírásainak. A mozdonyokat ellátják az EMD EM2000 típusú mikroprocesszoros vezérlőegységével és a ZTR intelligens, SmartStart motorvezérlő start-stop rendszerével is. Továbbá a szövetségi vasúti hivatal ütközésvédelmi előírásainak megfelelő vezetőfülkét, valamint új kapcsolószekrényt is kapnak a járművek.

Az első két „zöld” mozdony az Altoona környékén végzendő teszteket követően Chicagóba és Atlantába kerül, ahol munkába is állnak az ottani rendező-pályaudvarokon. A Chicago környékére kerülő tizenöt mozdonyt a chicagói városi hivatal, valamint Illinois állam környezetvédelmi hivatala és közlekedési minisztériuma finanszírozza. Az Atlanta környéki levegőt kevésbé károsító tíz dízelgépekhez Georgia állam Természeti Erőforrások Főosztályának Környezetvédelmi Osztálya biztosította a forrást – adja hírül a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek