Elkészült a Transnet első kínai mozdonya

iho   ·   2013.08.31. 19:00
400px_transnet_csr

A Transnet Freight Rail (TFR) és a CSR tavaly októberben írta alá a kilencvenöt mozdonyról szóló, négyszázmillió dollár értékű szerződést, amely a kínai gyártónak az eddigi legnagyobb villamosmozdony-megrendelése. Az első két járművet szállító hajó várhatóan szeptember végén köt ki a fekete kontinens legdélebbi országának partjainál. A két mozdonyra nyolchónapnyi tesztsorozat vár a Dél-afrikai Köztársaságban, ezt követően állnak hivatalosan üzembe, tehervonatok vontatnak majd.

A Transnet 20E jelű mozdonysorozatának első tíz gépe teszi csak meg a Kína és a Dél-afrikai Köztársaság közötti több ezer kilométeres hajóutat, a maradék nyolcvanöt mozdonyt az afrikai országban fogják készre szerelni és üzembe helyezni.

A kínai CSR Zhuzhou a napokban mutatta be a dél-afrikai Transnetnek gyártandó 95 mozdony első példányát<br>(forrás: Railway Gazette)

Az International Railway Journal információi szerint az SA95NEL gyári sorozatú villanygépek teljesítménye 3100 kilowatt. A négytengelyes mozdonyok egyaránt üzemelhetnek 25 kilovolt 50 hertzes váltóáramról és 3 kilovoltos egyenáramról. Legnagyobb üzemi sebességük száz kilométer per óra. Vonatbefolyásolási rendszerüket úgy alakítják ki, hogy tökéletesen tudjanak mozogni alacsony sebességnél is a teherszerelvények be- és kirakodásakor. A mozdonyok a Dél-afrikai Köztársaság körülbelül húszezer kilométeres vasúti hálózatán leginkább elterjedt rendszernek megfelelően 1067 milliméteres keskeny nyomközzel épülnek meg.

Az afrikai vasúttársaság másfélmilliárd dél-afrikai rand értékben bocsátott ki öt éves lejáratú kötvényeket, ily módon próbál a helyi tőkepiacon befektetőket találni a vasúti, kikötői és közművesítési fejlesztésekhez – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek