Elkészült az első kívül-belül felújított Flirt

iho/vasút   ·   2020.11.06. 20:20
01_felujitott_flirt

November 7-én átadják a piros, 10–14 évvel ezelőtt beszerzett, régebbi Flirtflotta első külsőleg és belsőleg is felújított motorvonatát. A fejlesztésnek köszönhetően a hatvan Flirt műszaki színvonala megegyezik majd az újabb, kék-fehér festésű, azonos típusú, de bizonyos részegységeiben modernebb gyártmányokkal.

Jelenleg belső felújításon hat motorvonat esett át, ezt követően a többi belsőleg megújított Flirt átalakítása 2022 végéig fejeződhet be, a vonatok külső átalakítása pedig 2023 végére készülhet el. A kormány 4,9 milliárd forint európai uniós forrással támogatja az elővárosi motorvonatflotta egységesítését.

A 2006 és 2010 között beszerzett hatvan Flirt motorvonat típusa azonos a 2013–2016 között beszerzett hatvanhárom járműével, azonban a Stadler folyamatos járműfejlesztésének köszönhetően a későbbi beszerzésű járműflottába bizonyos területeken már az időközben megváltozott utazási igényekhez igazított részegységek kerültek. Ezért döntött úgy a vasúttársaság, hogy a régebbi flotta felszereltségét az újabb, kék-fehér színű Flirtökhöz igazítja. A korszerűsítéstől az utasok elégedettségének javulását, az utasszám további emelkedését, valamint az üzemeltetés és a karbantartás hatékonyságának további javulását várják.

A teljes flotta belső egységesítése érdekében a Stadlernek számos feladatot és fejlesztést kell végrehajtania. 2022 végéig korszerűsítik például az utastájékoztató-rendszert, amelynek köszönhetően korszerű monitorokon lehet majd értesülni az utazással, menetrenddel kapcsolatos információkról, például a várható érkezési és indulási időkről, a csatlakozási lehetőségekről, valamint a rendkívüli eseményekkel kapcsolatos tudnivalókról.

  • Laptopok, mobiltelefonok töltéséhez használható dugaszoló aljzatokat és USB-töltőket szerelnek be az ülések mellé.
  • Tovább fejlesztik az ajtóknál beszerelt mozgássérült-emelőket, amelynek köszönhetően a liftet használók már nemcsak szemből, hanem oldalról is fel tudnak szállni a járműre a keskenyebb peronokról.
  • A mosdók belső felületét graffiti- és karcálló fóliával fedik be.
  • A vakok és gyengénlátók egyértelmű eligazodása és tájékoztatása érdekében Braille-írásos szövegeket helyeznek el a fedélzeten.
  • Az utasbiztonság fokozása érdekében korszerűsítik a videós térfigyelő rendszert, a képminőség javulása mellett a készülékek éjjellátó funkcióval is rendelkeznek majd.

(fotók: MÁV)

A vezetőállás tabletdokkolóval egészül majd ki, amelyen a járművezetők az aktuális menetrendet tudják nyomon követni. A piros járművek az újabbakkal megegyező kék-fehér külső színvilágot kapnak; a külső átalakítás 2023 végére készülhet el mind a hatvan motorvonat esetében.

A hatvan Flirt motorvonat szolgáltatási színvonalának korszerűsítése érdekében a MÁV-Start a Stadler Trains Magyarország Kft., a Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft. és a G-SIS Integrations Informatikai Zrt. alkotta Stadler Konzorciummal kötött szerződést; a munkálatokat Celldömölkön végzik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.