Elkezdődött az Enyicke–Szepsi vasútvonal villamosítása

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2021.07.15. 15:15
MNB

A húszkilométeres szakaszt 58,8 millió euróért villamosítja az Eltra és a TSS Grade vállalat. 

A szlovák vasúti infrastruktúra kezelője (ŽSR) aláírta az Enyicke (Haniska pri Košiciach) és Szepsi (Moldava nad Bodvou) közötti egyvágányú, húsz kilométer hosszú vasútvonal villamosítására vonatkozó szerződést. A villamosításon kívül korszerűsítik a biztosítóberendezést is. A munkálatokat az Eltra és a TSS Grade által alkotott vállalati konzorcium végzi el 58 millió 800 ezer euróért. A villamosítás egyelőre a 3 kilovoltos egyenáramú áramrendszerrel történik azzal, hogy a jövőben átkapcsolható lesz a váltakozó feszültségrendszerre is. Felújítják a vasútállomásokat és a megállóhelyeket, a peronokat. A vonalon viszont nem növekszik a pályasebesség, az ugyanúgy 100 kilométer/óra marad. Menetidőcsökkenést csak úgy tudnak elérni, hogy villamos motorvonatokkal szolgálják ki a Kassa–Szepsi viszonylatot, a jobb menettulajdonságuknak köszönhetően.

A Kassa–Zólyom–Pozsony vasútvonal része a nemzetközi TEN-T vasúthálózatnak, korszerűsítését és a teljes szakasz villamosítását már évek óta tervezik. A Zólyom–Kassa vasútvonal egyvágányú, részben kétvágányúsított vasútvonal, csak rövid szakaszokon van villamosítva: Zólyom térségében 25 kilovoltos, 50 Hertzes váltóárammal, Kassa és Enyicke között pedig 3 kilovoltos egyenárammal.

Néhány évvel korábban, 2015 decemberében adták át a Szepsi Integrált Közlekedési Terminált, akkor indultak először személyvonatok Kassára a városközponthoz közelebb lévő megállóról Szepsiben. A vonalon jelenleg a 813-913-as sorozatú Bagettek teljesítenek szolgálatot.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek