Euro VI-dömping a flamand Volánnál

Ács Attila   ·   2013.02.20. 11:30
crossway_delijn_fooldal

Belgiumban két nagy állami közlekedési társaság biztosítja a helyi és helyközi autóbusz-, illetve esetenként a villamosközlekedést is: a TEC Vallóniában, a De Lijn Flandriában tevékenykedik. Utóbbi cég több mint 2300 autóbuszt üzemeltet, ennek körülbelül a tíz százalékát fogják lecserélni jövőre korszerű, Euro VI környezetvédelmi besorolású járművekre.

Irisbus Crossway LE (amit újabban csak Ivecóként említenek)<br>(fotó: Iveco)

Ugyan a norma teljesítése 2014 januárjától kötelezővé válik, de eddig még nem volt példa olyan volumenű beszerzésre, amit most az Ivecónak sikerült elnyernie: 160 Crossway Low Entryt szállítanak a De Lijnnek a jövő év elejétől. A buszok Csehországban készülnek majd, FPT gyártmányú motorjuk EGR (kipufogógáz-visszavezetés) nélkül, csupán SCR-rel képes eleget tenni az Euro VI követelményeinek. Érdemes megjegyezni, hogy a típusnak nem ez az első külföldi sikere, tavaly nyáron például a Deutsche Bahn vásárolt az EEV változatból több mint 150 darabot.

VDL Citea SLF-120/310<br>(fotó: VDL)

Persze szóhoz jut a tradicionális partnernek számító holland gyártó, a VDL (korábban Berkhof, illetve Jonckheere) is: tőlük két típust is rendelt a De Lijn: a teljes hosszban alacsony padlós Citea SLF-120/310-ből huszonhetet (szintén FPT motorral), a Mercedes Sprinter alapokon nyugvó MidCityből pedig negyvenegyet. Az alig hétméteres kisbuszok szintén alacsony padlósok, 13 ülőhely (ebből kettő lehajtható) és kilenc állóhely található bennük, elsősorban olyan vonalakon lehet majd találkozni velük, ahol csak előzetes igénybejelentés alapján (például telefonon) közlekedik a járat.

Mercedes Sprinter/VDL MidCity<br>(fotó: VDL)

Kapcsolódó hírek