Európai légi forgalom: több utas, kevesebb profit

iho/repülés   ·   2013.01.16. 14:30
europa2_cim

Az Európai Légitársaságok Szövetsége (Association of European Airlines, AEA) a tagvállalatoknál a nemzetközi vonalakon 2,4 százalékos utasszám-növekedést regisztrált a tavalyi évben, az átlagos kihasználtsága a járatoknak 1,7 százalékkal javult, 79,1 százalékra.

A 29 társaság összesen 370 millió utast szállított Európán belül, további 92 milliót a Közel-Keletre, Amerikába, Távol-Keletre, Afrikába és Ausztráliába. 2011-hez képest 8,7 millióval többen választották az európai légitársaságokat, különösen erős volt a javulás az észak-afrikai járatokon, tekintettel arra, hogy 2011-ben a szinte az egész térségre kiterjedő zavargások, polgárháborúk elvitték a forgalom jelentős részét.

Az ázsiai és latin-amerikai járatok utasszáma feltehetően az ottani (vagyis nem az európai...) gazdaság erősödése miatt növekedett, a kontinensen belül csak igen mérsékelt, másfél százalékos volt a forgalom növekedése.

A javuló teljesítményadatok ugyanakkor egyáltalán nem tükröződnek a pénzügyi teljesítmény számaiban. Pontos számot az AEA még nem hozott nyilvánosságra a közleményében, de adózás előtti veszteségről beszél, amit a gyenge európai valuták, a légi közlekedés szabályozási problémái és a „gyenge külső légügyi politika” eredményezett, utóbbi erősen csökkentette a kontinens légitársaságainak versenyképességét, olvasható a szövetség dokumentumában.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.