Ezeréves templomot tárnak fel az esztergomi vasútállomás rekonstrukciója közben

MTI/iho   ·   2016.11.16. 18:05

A régészek előtt már ismert volt a Szent István korából származó templom megléte, a feltárásnak a végső löketet a vasútállomás felújítása adta. A monumentális építmény – 230 centiméter mélyre nyúló, 170 centiméter vastag alapfalak – egy része fölött továbbra is a vonatok járnak majd, de az épület nyugati része, a toronypár falai láthatóak lesznek a nagyközönség számára is.

Az Esztergomhoz tartozó, a török időkben (1561-ben) elnéptelenedett, hajdani Kovácsi település maradványait 1891-ben, a vasútvonal építésekor tárták fel, a korabeli források által említett három templom közül feltehetőleg a most kutatott az evangéliumi Szent Jánosnak szentelt épület volt.

A NIF Zrt. eredeti felújítási terveiben a jelenlegi ásatási területre egy utat terveztek, a leletegyüttes napvilágra kerülése után azonban áthelyezik a nyomvonalat, a templom alapfalai azonban bemutathatók lesznek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.