Fehérvári dízel

Vörös Attila   ·   2012.07.18. 19:00
400

Székesfehérvár vasútállomása komoly teherforgalmat kezel. A szerelvények döntő többsége ma már a 20-as vonalon folytatja útját, miután a fővárosból az átépülő 30a vonalon lekecmereg a megyeszékhelyig. Őrihódoson határátlépő konténervonatból napi több pár is akad, szintén mindennaposak a várpalotai és ajkai irányvonatok.

Székesfehérváron és környékén még üzemel több komoly cég, amely vasúton is szállít. A város környéki iparvágányokat az iparos tartalék, évek óta szinte mindig a 316-os Szergej szolgálja ki. Szintén ez a gép jár Lovasberénybe a néhai bicskei vonal járható maradékán. Lovasberényben fát raknak, havi több alkalommal jár ide tehervonat. Moha-rakodóról a komáromi vonalon ócskavasas irányvonatok heti rendszerességgel, homokvonatok szinte minden nap indulnak. A mohai homokot az orosházi üveggyárban használják fel. A móri tolatós látja el Mohát, Moha-rakodót és Mór állomását is. A Mohán rakott sódert autópálya- és vasútépítéseknél használják, a rakodás kampányszerű, többnyire valamelyik magán-vasúttársaság szerzi meg az üzletet.

Július 13-án két különleges vonat is célba ért Székesfehérváron. A Floyd Köfémbe tartó vonata mellett az Eco-Inerthez újabb transzformátor érkezett a CER kezelésében.

A nemrég megégett 002-es Sulzer újjáéledt, a Könnyűfémműbe tartó vonattal dönget Fehérvár határában<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Vörös Attila)

Az Alcoa 1993-ban vásárolt többségi tulajdont a székesfehérvári Könnyűfémműben, amelynek 1996-tól teljes tulajdonosa. A bicskei vonal mentén működő gyárba rendszeresen érkezik vasúton áru, a vonatok egy részét a Floyd magán-vasúttársaság hordja.

Az Eco-Inert Környezetvédelmi és Kereskedelmi Kft. telephelye Szárazrét városrészen, a komáromi vonalnál található. A leszerelt transzformátorok további hasznosításával is foglalkozó céghez évente két leselejtezett transzformátor érkezik a paksi atomerőműből. A különleges vonatokat végig Dácsia húzza a Paks–Dunaújváros–Pusztaszabolcs–Börgönd–Székesfehérvár úton.

Ezúttal a burkolatától megfosztott 170 tonnányi belső rész jött csak, ehhez elég volt a hazai 12 tengelyes trafószállító kocsi is

Az utóbbi években a CER magán-vasúttársaság szinte az összes különleges szállítást megszerzett magának. A látványos trafóvonatok mellett a pályaépítésekhez az új kitérőket is ők szállítják.

Kapcsolódó hírek