Folytatódhat a 100-as felújítása

iho/vasút   ·   2016.11.22. 13:45
400px_pladany

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) kiírta a 100-as vonal korszerűsítésének következő, Püspökladány és Apafa közötti szakaszához szükséges első, nyílt eljárású tendert. A Püspökladány végpontjától induló, 31,25 kilométer hosszú vonalszakaszon a nyílt pálya, valamint Kaba, Hajdúszoboszló és Ebes állomásai épülhetnek át. A rekonstrukciós munkálatok végeztével a nyílt vonal és az állomások átmenő fővágányai alkalmasak lesznek a százhatvan kilométer per órás sebességű közlekedésre, valamint a 225 kilonewton tengelyterhelésre.

Az érintett három állomáson ötvenöt centiméter magasságú peronokat, aluljárókat, lifteket, perontetőket, akadálymentes környezetet, és korszerű utastájékoztatást alakítanak ki. Korszerűsítik a térvilágítást, valamint a felsővezeték-rendszert is. P+R-parkolók épülnek az állomásokon, melyek közelében buszfordulót vagy buszmegállót is létrehoznak. A lakóterületek közelében futó nyílt vonal mentén zajvédő falakat fognak elhelyezni. Mindhárom állomáson peronaluljárót alakítanak ki, Kabánál közúti felüljáró is kiépül. Az állomási vágányzatoknál számítógép-vezérlésű, villamos váltófűtés kerül beépítésre. Átépül tizennégy kerethíd és áteresz, és felszerkezet-cserét hajtanak végre két hídon. Részlegesen megújul a kabai cukorgyári rendező-pályaudvar is.

Folytatódhat a 100-as vonal felújítása Püspökladánytól Ebesig. Debrecen átépítésén túl Apafáig várhatóan 2020-ra készülhet el a pálya (fotó: Vörös Attila)

A közbeszerzési kiírás szerint a munkálatok befejezésének határideje harminckilenc hónap, azaz bő három év a szerződés megkötésétől számítva, mely a pályázati elbírálás eredményessége esetén várhatóan jövő év elején történhet meg. Az elbírálás során az ajánlott ár a legjelentősebb tényező, a súlyszám felét adja. A közbeszerzésre 2017. január tizenharmadikáig lehet benyújtani pályázatot.

Az Ebes végpontjától Debrecenen át Apafa állomás végpontjáig tartó, következő fázis átépítésére várhatóan 2018-2019 során kerülhet sor. A debreceni nagyállomás komplex felújításon esik majd át: a nagyvasúti, a villamos-, a trolibusz-, valamint a helyi- és helyközi buszközlekedést egyesítő, intermodális csomóponttá válik. A Magyar Építők arról ír, hogy a munkálatok során Apafa állomáson megszűnik majd a személyforgalom, forgalmi kitérőként funkcionál majd a jövőben, elsősorban az iparvágányok megfelelő kiszolgálásához építik át. Továbbá várhatóan új megállót hoznak létre Debrecenben, a város északi szélén, a temető közelében, ahol fontos tömegközlekedési csomópont található. Továbbá 2018-2019 során épülhet át a 101-es számú Püspökladány–Biharkeresztes vasútvonal is, a pálya villamosításával egybekötve.

A felújított Szolnok–Püspökladány szakaszt egy bő éve, 2015 novemberében adták át nagy csinnadratta közepette. A vonalon a százhatvanas tempó az ETCS, vagyis az egységes európai vonatbefolyásoló rendszer második szintjének telepítését követően lesz használható, ez várhatóan csak az Apafáig tartó korszerűsítés elkészültét követően, 2020 körül realizálódik majd.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Személyvonat siklott ki Lengyeltótiban

MÁV/iho   ·   2024.06.18. 10:20

A Desiro három tengellyel lépett ki a sínekről. A Kaposvár–Fonyód vonalon és a Helikon interrégióknál jelentős késéssekkel kell számolni. Az eseményhez a dombóvári segélyvonat vonult ki.