Hatalmas növekedés az orosz légiforgalomban
Az elmúlt év összesített adatai szerint 2011-ben Oroszország hat legnagyobb repülőtere: Moszkva Domogyedovo, Seremetyevo és Vnukovo, valamint Szentpétervár, Jekatyeringburg és Novoszibirszk adta az ország összes légiutas-forgalmának 65 százalékát. A hat légikikötő összesen mintegy 72 millió utast indított és fogadott, ami 2010-hez képest 12 százalékos növekedést jelentett. A kedvező tendencia 2012-ben is folytatódni látszik, mivel az idei év első öt hónapjában a hat legnagyobb repülőtér további 16 százalékkal tudta növelni az utasforgalmát.
A legnagyobb orosz légitársaság, az Aeroflot az idei első félévben 20 százalékkal több utast szállított, mint 2011 azonos időszakában, míg a Transaero februárban és márciusban ennél is nagyobb mértékű, 30 százalékot meghaladó növekedést regisztrált, és hasonlóan kedvező tapasztalatokról számolt be az S7 és az UTair vezetősége is. De az orosz légiforgalom növekedéséhez a szakemberek szerint a jövőben egyre jobban hozzájárulhatnak a piacra belépő olyan új külföldi fuvarozók is, mint például a brit easyJet vagy a Virgin Atlantic.
Miután a British Airways (BA) és az Iberia (IB) közös anyavállalata, az IAG megvásárolta a Lufthansától a bmi British Midland légitársaságot, a BA kénytelen volt lemondani konkurensei javára néhány olyan repülőtéri résidejéről (slot), amelyeket Heathrow-n birtokolt. A Virgin Atlantic és a Transaero ennek nyomán jelentette be, hogy code-share megállapodásuk alapján szívesen indítanának új járatokat Heathrow és Moszkva Domogyedovó között, míg az easyJet London Gatwickről közlekedtetne napi két járatot az orosz fővárosba.