Herkules-pótló
Írhatnánk azt is: a Kárpát Vasút Nohabja mentette meg a koperi konténerforgalmat. A vasárnap hajnalban a közös szlovén–magyar határállomásról, Hodošról (Őrihodosról) induló 42080-as, csepeli Szabadkikötőbe tartó konténervonat élén még Szlovéniában fekve maradt a Metrans 761 003-as Herkulese. A cég másik két fehér-kék Herkulesének voltak vonataik, ezért segélygépre volt szükség. Vasárnap éjjel indult a mozdony Budapestről, mégpedig a Kárpát Vasút Kft. 459 021-es Nohabja személyében.
A határról a konténervonat hétfő délelőtt indult el. A 21. magyar Nohab első konténervonata volt ez, a szokott útvonalon, Boba, Celldömölk, Győrszentiván felé közelítette a fővárost. Nemcsak Hodošon járt életében először ez a mozdony, de a ferencvárosi fordulás után a Szabadkikötőbe is első ízben vitt le vonatot.
Közben az éjszakáról reggelig késő 42000. számú, mindennap közlekedő vonatban hétfőn felhozott hármas Herkulest a Siemens szerelői megjavították, és kiment a kikötőbe a komáromi híd felújítása miatt Szobon kilépő vonatért. A Nohab így érkezése után csak gépmenetspórolás miatt állt rá a Herkules elé a szerelvényre, Soroksári úttól a 761-es húzta a dobozokat a szlovákiai Dunaszerdahelyre. A Nohab jól végezte dolgát, gépmenetben távozott Soroksári út rendezőből.