Illegális hajtányozás
A Velvet informátora szerint minimális hiánnyal megvan a pálya a balatonfenyvesi kisvasút csisztapusztai ágán. A szárnyvonalon 2000-ben kezdte meg egy lelkes csapat a rendbe tételt, szabadidejükben, saját pénzükből napokig vágták a fákat, irtották a gazt, és rendbetették a teljes csisztai, illetve a táskai vonal megmaradt 1 kilométerét. A hobbi-pályafenntartás része volt a gyomirtás, a nyomtáv szabályzása és az ellopott alkatrészek cseréje is. Tevékenységük közben fa- és sínlopással is megvádolták a hajtányosokat, pedig csak a pályára dőlt fákat aprították fel. Csupán egy probléma akadt: az önkéntes pályafenntartóknak nem volt engedélyük a vasút kezelésére.
Az NKH szerint a hajtány is jármű, a balesetek elkerülése érdekében vezetői engedély kell hozzá. A hatóság nem ellehetetleníteni akarja a hajtányozást, hanem a baleseteket ekarja elkerülni. A MÁV Zrt. tudott az éjszakai hajtányozásról, még megkeresés is érkezett a szórakozás legálissá tételére. A MÁV Zrt. ezt elutasította, mivel a hajtányozásnak veszélyes üzemi jellege miatt szigorú feltételei vannak. Szükség van az adott szakaszra érvényes pályahasználati engedélyre, a vasúti járműnek pedig meg kell felelnie a vasúti törvénynek és a 31/2010. (XII. 23.) NFM rendelet előírásainak. A hajtányt csak a megfelelő vizsgákkal rendelkező munkavállaló vezetheti.
A Velvet megkeresésére a MÁV azt válaszolta: nem zárkóznak el a tárgyalások elől, hogy egyes szakaszokon turisztikai célú hajtánypályák létesülhessenek. A fenyvesi kisvasút üzemeltetést 2012. szeptember 1-én a MÁV-Start vette át, azóta vizsgálja annak lehetőségét, hogy a Csisztapuszta felé felhagyott vonalon milyen feltételekkel indulhat be a turisztikai célú személyszállítás. Ezért nem támogatják, hogy a vonalat átadják a hajtányosoknak, Balatonfenyvesen viszont a forgalomtól elzárva épülhet mutatványos vasút, ahol a hajtányosok is helyhez jutnának.