Íme a MÁV 2013-as teljesítménye

MTI/iho   ·   2014.05.07. 19:00
00kicsi

Javul a menetrendszerűség, csökken a lassújelek száma, megújul a gördülőállomány, és kedvezően alakult a csoportszintű gazdálkodás is – tette hozz Dávid Ilona. Bádonfainé Szikszay Erzsébet, a MÁV Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese elmondta: az adózás előtti eredmény a 2012-esnél négymilliárd forinttal több, hétmilliárd forint lesz, 2014-re a jóváhagyott üzleti tervben hasonló összeggel, hétmilliárd forinttal számolnak. A 222 milliárd forintra rúgó adósságállomány 2014 végére előreláthatólag 170 milliárdra csökken. Az idei költségvetésben szerepel a 2011-ben állami kezesség mellett kibocsátott, 35 milliárd forintnyi kötvény törlesztése, amalyet az állam vállal át. A 222 milliárd forinton belül szerepel a 66 milliárd forintos, szintén állami kezességgel felvett hitelek és kötvények állománya, kilencvenmilliárd forint beruházási hitelállomány és a MÁV-Start ötvennégymilliárdos adóssága is.

Balról: Ungvári Csaba, MÁV-Start Zrt. vezérigazgató; Dávid Ilona, MÁV Zrt. elnök-vezérigazgató; Bádonfainé Szikszay Erzsébet, MÁV Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettes és Pál László MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettes<br>A képre kattintva megnézhetik a bemutatott prezentációt Önök is!<br>(forrás: MÁV Zrt.)

Az előzetes számok alapján a 2013-es bevétel várhatóan 135 milliárd forint lesz, hatmilliárddal több a 2012-esnél, 2014-ben ez 140 milliárdra nőhet. A MÁV-hoz a NIF Zrt.-től 2013-ban 150 milliárd forint értékű vagyon került át huszonkét projekt átadásával, és a vagyontörvény változásával is húszmilliárd forint többletbevételre tettek szert. Folytatódott a szerkezeti átalakulás: a MÁV-Start Zrt.-be jogilag is beleolvadt a MÁV-Trakció és a MÁV-Gépészet, létrehozva ezzel az egységes személyszállítási értékláncot, továbbá megalakult a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. Folytatódik a portfólió áttekintése, ami leginkább az ingatlanüzemeltetést érinti, és vizsgálják a kiszervezett pályakarbantartási tevékenység integrálását is. A MÁV leányvállalatainak száma 38-ról 32-re csökkent 2013-ban, ez a szám 2014 áprilisában 27-re mérséklődött.

Ungvári Csaba, a MÁV-Start vezérigazgatója elmondta: a személyszállító vonatok pontossága 81 százalék körül alakult, a 2014-es cél a 95 százalék fölötti mutató elérése. Pál László általános vezérigazgató-helyettes a vasútfejlesztések: a páyalfelújítás és az állomáskorszerűsítések szerepét emelte ki.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek