Irány Horvátország!

Zadravecz Ádám   ·   2011.08.25. 07:45
title

Az idő múltával egyre szebben fejlődött a vonal, amely először Nagykanizsára jutott el, majd továbbhaladva megláttuk, hogyan is festhet egy horvát pálya a Microsoft Train Simulatorban. Igen, ugyanis még nem készült egyetlenegy horvát pálya sem, de kiegészítőkben sem bővelkedtünk – leszámítva Ferito remek járműveit. A negyedik verzió vaspályája tehát Balatonszentgyörgytől Nagykanizsán át  egészen Gyékényesig fut, ahol átlépve az országhatárt Kapronca (Koprivnica) a tényleges végállomás. Emellett elkészült a Murakeresztúr–Kotor (Kotoriba) szakasz is. De ez még nem a végleges cél: ha sikerül a horvát vasúti pályáról elegendő információt, videóanyagot, fényképeket gyűjteni, akkor a következő verzióban Zágrábba is eljuthatunk.

Nem kis lépés ez, hiszen nem csak az első valós, Magyarországról induló határátlépő pályáról van szó, a felsővezeték-tartó oszlopoktól kezdve a jelzőrendszeren át minden lefedi a horvát vasutak által használtakat. Először sikerült kétféle jelzőrendszert egy pályában működőképessé varázsolni.

Koprivnica állomás, galériánkban a Maestral nemzetközi gyorsvonatot kísérjük el, egészen Balatonszentgyörgyig. A galéria megtekintéséhez kattintsanak a felvételre

De nem csak az új szakaszról szól a Balaton-Dél 4. Részben a külső segítőknek hála sok állomás kaphatott valósághű épületeket, tereptárgyakat. Csak hogy néhányat kiemeljünk: kiválóan sikerült Nagykanizsa, Székesfehérvár, valamint Lepsény is. Erőforrásokhoz mérten kerültek a pályába strandolók is, ami szintén színesíti, megjeleníti a nyári balatoni hangulatot. Remek megoldással sikerült elérni, hogy a strandolók télen nem jelennek meg a pályán.

Az első verzió nagy hátránya, hogy az akkori lehetőségeknek megfelelő technikával épült. Ez persze akkor nem volt gond, mert akkor is nagy durranásnak, remek pályának számított. Viszont most, hogy van már gépi terepgenerálás, sajnos meglátszik a hiánya. Pontosabban annyira nem feltűnő, hiszen kemény munkával Dies Irae kézzel alakította ki a fontosabb domborzati elemeket, ami meg kell hagyni, nagyon jól sikerült. Továbbá a Balaton északi oldalára került egy fotókból összeállított kulisszafal, ami nagyot javít azon az érzésen, hogy a végtelen magyar tengernél vagyunk. Egy szóval a „tiszta időben átlátni a túlpartra” mondás itt is értelmet nyer.

A pálya a készítő honlapjáról tölthető le, ahol egy küldetéscsomagot is találunk a vonalhoz. Észrevételeiket, gratulációjukat pedig a pálya topikjában tehetik meg.

A pálya építője szívesen fogad bárminemű anyagot a megvalósítandó Koprovnica–Zágráb, valamint a Kotor–Csáktornya–Varasd szakaszról. Segítsük egymást!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.