Ismét Atlanta a világ legforgalmasabb reptere

iho/repülés   ·   2012.03.01. 12:00
cim1

Az amerikai Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport – immár 14 év óta folyamatosan – 2011-ben is a világ legforgalmasabb repülőtere lett. A TTG hírlevél elemzi a most közzétett adatokat, ezek szerint az elmúlt évben a légikikötőben összesen 92,4 millió induló és érkező utast regisztráltak, ami 3,7 százalékos növekedést jelent 2010-hez képest.

Terminálépületek a világ legforgalmasabb repterén<br>(fotók: Atlanta Hartsfield-Jackson)

A második helyen a kínai főváros légikikötője végzett. Tavaly Pekingben összesen 78,6 millió utast kezeltek (+6,4 százalék), míg a harmadik London Heathrow összesített utasszáma 2011-ben 69,4 millió fő volt (+5,5 százalék). Az első tíz legforgalmasabb repülőtér további sorrendje: Chicago O'Hare (66,7), Tokió Haneda (62,5), Los Angeles International (61,8), Párizs CDG (60,9), Dallas/Fort Worth (57,7), Frankfurt (56,4), Hongkong (53,9).

Atlanta öt pályája – légifotó

Atlanta egyébként más tekintetben is az élre került. Az elmúlt évben ugyanis itt 28-ról 75 százalékra nőtt azoknak az utasoknak a száma, akik „okostelefonjuk” segítségével önkiszolgáló repülőtéri rendszereket vettek igénybe, ami szintén világrekordnak számít. A SITA, a légitársaságok nemzetközi nonprofit távközlési egyesülésének felmérése szerint, jelenleg Atlantában immár az utasok több mint háromnegyede, összesen 78 százaléka használja az online check-in szolgáltatást, és folyamatosan növekszik a mobiltelefonok használata is. Atlantában tavaly az évente legalább tíz alkalommal repülő törzsutasok 92 százaléka, illetve az üzleti és első osztályú utasok 83 százaléka rendelkezett „okostelefonnal”, amit egyre többen használnak a valós idejű aktuális repülőtéri információk (például a járatkésések) követésére is – írja a TTG hírlevél.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.