Ismét utaskísérőket toboroz a Qatar
Amint augusztusban, úgy a napokban is megáll a dinamikusan fejlődő öböl menti légitársaság toborzócsapata Budapesten. Keresik azokat a legalább 21 éves, felemelt karral maximum 212 centis (a magas sarkot beleértve!) legalább főiskolai végzettségű, és persze folyékonyan angolul írni-olvasni tudó hölgyeket, akik kiváló egészségi állapotban és remek kondícióban vannak, továbbá hajlandók Dohába költözni, jó a kapcsolatteremtő képességük, és van kedvük nemzetközi csapatban dolgozni.
Amit a Qatar Airways ajánl: versenyképes adómentes fizetés, teljesen berendezett lakóhely külön hálószobával, belépési bónusz, három éves meghosszabbítható szerződés, szolgálatban étkezési hozzájárulás, közlekedtetés, teljes körű egészségbiztosítás, életbiztosítás és utazási kedvezmények a Qatar Airways, valamint a partner társaságok vonalain.
A magyar jelentkezők tehát szombaton reggel kilenckor (pontos megjelenés kötelező!) érkezzenek a Marriott Budapest City szállóba, a József körútra, a férfiak öltönyben és nyakkendőben, a hölgyek pedig térdig érő szoknyában, blúzban, hátrafogott hajjal. A jelentkezők hozzák angol nyelvű önéletrajzukat, valamint útlevél- és teljes alakú fotójukat: akik az első szűrőn túljutnak, 2-3 napon belül újabb meghallgatáson vesznek majd részt.
Budapesttel egy időben tartanak hasonló toborzóeseményeket Belgrádban, Szkopjéban, Ljubljanában és Pozsonyban, valamint Indiában Bangalore-ban is, de várnak jelentkezőket Kínából, Hollandiából, Dél-Afrikából és még sok más helyről. A csapat tehát valóban nemzetközinek ígérkezik, miközben a szerencsés magyar sztyuvik munkájuk során sok más érdekes hely mellett nyilván eljuthatnak Budapestre is, hiszen a Qatar tavaly óta már hozzánk is jár, sőt szeptember óta már közvetlenül is.
Külön toborzás ugyan nem lesz, de érdemes megemlíteni, hogy a Qatar weboldalán felsorolja a feltételeket, amelyek a pilóták alkalmazásához szükségesek: a szokásos jogosításokon túl kapitányoknál keskenytörzsű gép esetében 6000, szélestörzsűeknél 7000 repült óra, a keskenytörzsűeknél legalább 2000 kapitányi óra 50 tonnánál nagyobb felszállósúlyú repülőgépeken; az első tiszti pozícióra jelentkezőknél a követelmény ezer óra többszemélyzetes, többhajtóműves jeteken, 20 tonnánál nagyobb felszállósúlyú légcsavaros gázturbinás gépeken, illetve/vagy nagyteljesítményű katonai jeteken.
Érthető, hogy kell a személyzet a Qatarnak: a társaság weboldala szerint jelenleg 108 géppel repülnek, de ami a perspektívákat alaposan megnöveli: nem kevesebb mint 276 gépes a rendelésállomány.