Isztambul–München különvonat

iho/vasút   ·   2011.10.28. 15:18
00

Isztambul Sirkeci pályaudvaráról indult 1961-ben az a vonat, amely a két érintett állam közötti megállapodás alapján az első török vendégmunkásokat vitte Münchenbe. Az út három és fél napig tartott, és ahogy az egyik utas, Ibrahim Yorgun visszaemlékszik a történtekre: „Amikor felszálltunk a vonatra, mindannyian úgy éreztük, hogy ami ránk vár, az valójában az út az ismeretlenbe. Mindannyian szakképzetlenek voltunk, de a gyermekeim közül az egyik orvos, a másik pedig ügyvéd.” Az emlékútról, illetve előzményről a török TRT televízió az összes lehetséges bőrt lehúzza: dokumentumfilmet és szappanoperát forgatnak a témáról, de a politika is keresi a különvonatra vetülő rivaldafényt. Cemil Cicek, a török parlament szóvivője Belgrádig utazott a vonattal, az isztambuli német főkonzul, Brita Wagener pedig ezt az alkalmat is megragadva hangsúlyozta Németország multikulturális és sokvallású voltát, továbbá megjegyezte, mindazok, akik a bevándorlóként vállaltak hazájában munkát, hozzájárultak Németország a hetvenes évekbeli szédületes gazdasági fejlődéséhez.

Kis ázsiai hangulat. Még az ablakokon is sokan szálltak fel az ötven éve indult vonatra


Az Isztambulból indult különvonat tegnap este futott be Belgrádba, ahol a szerb vasút adott fogadást az utasoknak – az eseményen részt vette Vlagyimir Jakunyin, az Oroszországi Vasutak (RZSD) vezérigazgatója is, aki a szerb társvasútnak nyújtandó nyolcmillió dolláros hitelről tárgyalt Belgrádban. A vonat, amelyen négy török „vendégmunkás” generáció tagjai – köztük az első szerelvény utasai – utaznak, az Isztambul–Plovdiv–Belgrád–Zágráb–Salzburg útvonalon, harmincadikán érkezik Münchenbe. Az osztrák–német határon csatlakozik a menethez Rüdiger Grube, a DB igazgatóságának az elnöke is.

Sirkeci pályaudvar, Isztambul<br>(a képek forrása: Indóház archívum)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.