Katonazenekar és hajtóműmuzsika
A hétfői -második- szűzfelszállás után (a felszállásról készült filmünket itt tekintheti meg) Szolnokon lehetett megtapogatni az újjászületett ötvenhét éves gépet.
Bár a program szerint műrepülést is láthattunk volna, erről a szervezőknek, nagy bánatuk ellenére le kellett mondaniuk. A keddi leszállás során ugyanis megsérült az egyik főfutó gumijának futófelülete és tartalék gumiköpeny hiányában a csapat lefújta a berepülési program negyedik felszállását. Ennek ellénere a gép leírhatatlan hatást keltett közönségében: a veterán hajózók könnyekig meghatva tapogatták, csókolgatták, becézgették régi madarukat, mellyel annyi órát töltöttek a levegőben.
A sajtó képviselői és a nyugdíjas MiG-pilóták mellett a Légierő és a szárazföldi haderő nagy számban képviseltette magát. Az ünnepélyes beszédek, katonaindulók, a Himnusz után a 031-est kivontatták a hangárból és néhány méteres közelségből élhettünk át egy hajtóműinditást. A pilóták már a kabinban ültek, amikor teljesen váratlanul egy kecskeméti Gripen géppár húzott át a tömeg feje fölött, így tisztelegve az öreg UTI előtt. Az indítás hangulata felejthetetlen élményt jelentett a résztvevőknek, a gyermekek a fülüket fogták, az idősebbek pedig élvezettel teltek el a csodás kerozinilllattal és szinte mindenki kamerával, fényképezőgéppel örökítette meg az ezután már talán nem olyan ritka pillanatokat.
Mint Rohács Tamás elmondta, az apró - berepülés során abszolút üzemszerű - sérülést leszámítva a gép minden szempontból tökéletesen teljesített az első három, legkritikusabb repülésén, így ki lehet jelenteni, hogy a nehezén már túl vannak. Bár minden követ megmozgattak, hogy mára új gumit kerítsenek, az csak holnap érkezik Angliából, így a tervek szerint hétfőn folytatódhat a berepülés.
A HA-UTI eredetileg egy Lim-1 (licenc alapján gyártott MIG-15bis, tehát együléses harci változat, gyári száma : 1A-09002) volt, amelyet 1954.május 11-én szállított le a gyár a Lengyel Légierőnek, ahol 002-es oldalszámmal repült. 1957-ben átépítették kétüléses UTI változatra, azaz SB Lim-1-re. 1970 január 20-tól 1970 június 17-ig újabb átépítés következett: a 1B-00611 gyári számú MIG-15bis törzshátsórészének felhasználásával SB Lim-2-re "változott át" a gép, melyet 1990 június 12-én vonták ki a lengyel légierőből, a 61. LPSZ egységnél, Mierzecice-ben. 1991-ben a Lodz-Lubinek múzeumba, 2004 júliusában pedig a 4-Air Airlines tulajdonába került.
(forrás: http://www.freeweb.hu/mig-15/)