Kerékpáros paradicsom lett Felhévíz, Újlak, Óbuda, Újlipótváros és Vizafogó
![00_bkk_arpad_hid_kerekparut](https://iho.hu/storage/31950/00_bkk_arpad_hid_kerekparut.jpg)
Biztonságosabban és kényelmesebben lehet kerékpározni a II., a III. és a XIII. kerület közlekedését meghatározó, európai uniós forrásból finanszírozott fejlesztéseknek köszönhetően. A beruházások keretében új kapcsolat létesült a Margit híd és az Árpád híd között az Árpád fejedelem útján, valamint többek között átalakították a Serfőző utca és az Árpád fejedelem útja kereszteződését is, amely a legvédtelenebb úthasználóknak is biztonságosabb lett.
Jelentős közlekedési fejlesztések valósultak meg a II., a III. és a XIII. kerületben a Felhévíz, Újlak, Óbuda, Újlipótváros és Vizafogó területén. A beruházás révén több kereszteződésben és útszakaszon biztonságosabban lehet közlekedni, valamint egy fontos, hiányzó kerékpáros hálózati elem jött létre: biztonságosan kerékpározható útvonal vezet a Margit hídtól a Szentlélek téren át a Vörösvári út, a Körte utca és az Ágoston utca csomópontjáig. Az új útvonalnak köszönhetően a Margit hídtól északra kerékpárral közlekedők közvetlenül is elérhetik az Árpád fejedelem útja mentén lévő forgalomvonzó létesítményeket, valamint a kerékpárfogalmi hálózat már meglévő szakaszait.
A beavatkozásoknak köszönhetően:
- biztonságosabban lehet kerékpározni a főútvonalakon, az Árpád fejedelem útján új, egybefüggő kerékpározható útvonal jött létre a Germanus Gyula parktól a Szentlélek téren át egészen a Flórián térig,
- a Flórián téren megvalósult kerékpárút-átvezetés régóta hiányzó kapcsolatot pótol a Vörösvári út, valamint az Árpád fejedelem útja és az Árpád híd között,
- új csomóponti átvezetések megvalósításával vagy a már meglévők átalakításával biztonságosabban lehet közlekedni a Váci úti és a Vörösvári úti kereszteződésekben, illetve a Viza utca és a Népfürdő utca csomópontjában régóta megvalósítani kívánt fejlesztéssel biztonságosabbá vált a gyalogosok és a kerékpárral közlekedők átkelése a Duna-part és a sűrűn lakott belsőbb területek között,
- a Margitsziget északi részén irányhelyes kerékpársávok segítik az Árpád hídra a fel- és a lehajtást, több egyirányú utca megnyílt a kétirányú kerékpáros-forgalom előtt a XIII. kerületben.
A projekt tervezésekor a BKK szempontja az volt, hogy gyors és biztonságos közlekedési kapcsolatok jöjjenek létre, és a megvalósuló kerékpáros útvonalak csatlakozzanak a kerékpárfogalmi hálózat jelenlegi, illetve tervezett szakaszaihoz. Fontos, hogy a mindennapi ügyintézés, a munkába, óvodába vagy iskolába járás kerékpárral is minden korosztálynak elérhető legyen, illetve a fejlesztések hatására egyre többen döntsenek a kerékpározás mellett, akár a közösségi közlekedéssel társítva is. Szintén a kerületi fejlesztések célja, hogy ösztönözze a fővárosban közlekedőket a MOL Bubi közbringa-szolgáltatás igénybevételére.
A beruházás egyik kiemelt helyszíne a Serfőző utca–Árpád fejedelem útja kereszteződése volt, ahol a nyáron halálos kimenetelű kerékpáros-gázolás történt. A közúti közlekedés veszélyeinek csökkentésére a csomópontban a BKK
- megemelte és leszűkítette az útpályát a Serfőző utcából az Árpád fejedelem útjára jobbra kanyarodó sávban, ami elősegíti és arra ösztönzi a gépjárművezetőket, hogy lassabban haladjanak át a kereszteződésen,
- piros útburkolati jellel tette láthatóbbá mindkét kanyarodósávban a kerékpárút átvezetését, illetve a kerékpárral az ebbe az irányba közlekedők elsőbbségét,
- irányhelyes kerékpársávot jelölt ki az Árpád fejedelem útján a városhatár irányába,
- taktilis figyelmeztető és tájékoztató burkolatot kialakítva biztosítja az akadálymentes és biztonságos gyalogosközlekedést,
- kicserélte a háromszögsziget aszfaltburkolatát, valamint
- korszerűsítette a közvilágítást.
![02_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31926/02_bkk_arpad_hid.jpg)
![03_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31927/03_bkk_arpad_hid.jpg)
![04_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31928/04_bkk_arpad_hid.jpg)
![05_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31929/05_bkk_arpad_hid.jpg)
![06_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31930/06_bkk_arpad_hid.jpg)
![07_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31931/07_bkk_arpad_hid.jpg)
![08_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31932/08_bkk_arpad_hid.jpg)
![09_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31933/09_bkk_arpad_hid.jpg)
![10_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31934/10_bkk_arpad_hid.jpg)
![11_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31935/11_bkk_arpad_hid.jpg)
![12_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31936/12_bkk_arpad_hid.jpg)
![13_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31937/13_bkk_arpad_hid.jpg)
![14_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31938/14_bkk_arpad_hid.jpg)
![15_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31939/15_bkk_arpad_hid.jpg)
![16_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31940/16_bkk_arpad_hid.jpg)
![17_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31941/17_bkk_arpad_hid.jpg)
![18_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31942/18_bkk_arpad_hid.jpg)
![19_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31943/19_bkk_arpad_hid.jpg)
![20_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31944/20_bkk_arpad_hid.jpg)
![21_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31945/21_bkk_arpad_hid.jpg)
![22_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31946/22_bkk_arpad_hid.jpg)
![23_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31947/23_bkk_arpad_hid.jpg)
![24_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31948/24_bkk_arpad_hid.jpg)
![25_bkk_arpad_hid](https://iho.hu/storage/31949/25_bkk_arpad_hid.jpg)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!