Kétszázezer tonna sín

iho   ·   2014.06.27. 19:00
00kicsi

A Tata Steel egy 2011-es fejlesztésnek köszönhetően tudta elnyerni a megrendelést: az SNCF által a normál- és a nagysebességű pályákban használt 108 méteres sínszálak gyártására is képesek lettek az új beruházással. A hayange-i hengerművet acéllal az Egyesült Királyságbeli scunthorpe-i acélmű látja el.

(forrás: Tata Steel)

Az új hőkezelő üzemben természetesen – a megrendelők igényeihez igazodva – rövidebb, de a hagyományosnál akár háromszor hosszabb élettartamú sínszálak gyártására is lehetőség van. A speciális hőkezelés főleg az erősen terhelt – sűrű forgalom, nagy tengelyterhelés, szűk ívek – vonalakon garantálja a pálya hosszabb élettartamát, így a pályafenntartási költségek megtakarítását. Az új üzem létrehozásának köszönhetően a Tata Steel éves 55 ezer tonnás termelését akár 125 ezer tonnára is emelheti – áll a Tata Steel sajtóközleményében.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.