Kettes tram-train Nantesben
A beruházás során felújítottak, és 25 kV váltóárammal villamosítottak hatvannégy kilométernyi egyvágányú vasúti pályát, amelyet 1980-ban zártak be. Az infrastruktúra kiépítésének teljes összege közel kétszáz millió euró, amelynek közel tizennyolc százalékát az állam, tíz százalékát az Európai Unió, két és fél százalékát a Francia Államvasutak, a többit pedig a helyi és regionális önkormányzatok finanszírozták.
Kilencvenhatmillió euró értékben az Alstomtól huszonnégy Citadis Dualis villamost vásároltak, amelyek kétáramneműek, ennek köszönhetően képesek a nagyvasúti 25 kV 50 Hz-es és a 750 V-os felsővezetékről is üzemelni. A tram-trainek településen belül hetven kilométeres, településen kívül száz kilométeres maximális engedélyezett sebességgel közlekedhetnek.
A ma megnyitott vonalra csak tizenkét szerelvény szükséges. Emellett nyolc szerelvény a jelenleg is üzemelő Nantes–Clisson tram-train-viszonylatra szükséges, amely egy új végállomással bővül 2014 végén. A maradék négy szerelvényt különleges helyzetekre, illetve tartalékállományba szánják.
Az új vonalat a SNCF, míg a meglévőt a nantesi Semitan üzemelteti, a vonal megfelelő jelzőberendezésekkel lett felszerelve, ennek megfelelően a leendő tram-train vezetők is megfelelő kiképzésben részesülnek.
A SNCF számításai alapján a vonal naponta 11 ezer utast szállít a jövőben.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!