Kettes tram-train Nantesben

iho   ·   2014.02.28. 18:30

A beruházás során felújítottak, és 25 kV váltóárammal villamosítottak hatvannégy kilométernyi egyvágányú vasúti pályát, amelyet 1980-ban zártak be. Az infrastruktúra kiépítésének teljes összege közel kétszáz millió euró, amelynek közel tizennyolc százalékát az állam, tíz százalékát az Európai Unió, két és fél százalékát a Francia Államvasutak, a többit pedig a helyi és regionális önkormányzatok finanszírozták.

Kilencvenhatmillió euró értékben az Alstomtól huszonnégy Citadis Dualis villamost vásároltak, amelyek kétáramneműek, ennek köszönhetően képesek a nagyvasúti 25 kV 50 Hz-es és a 750 V-os felsővezetékről is üzemelni. A tram-trainek településen belül hetven kilométeres, településen kívül száz kilométeres maximális engedélyezett sebességgel közlekedhetnek.

Nantes-ban kanyargó Citadis Duo </br> (Forrás: Alstom)

A ma megnyitott vonalra csak tizenkét szerelvény szükséges. Emellett nyolc szerelvény a jelenleg is üzemelő Nantes–Clisson tram-train-viszonylatra szükséges, amely egy új végállomással bővül 2014 végén. A maradék négy szerelvényt különleges helyzetekre, illetve tartalékállományba szánják.

Az új vonalat a SNCF, míg a meglévőt a nantesi Semitan üzemelteti, a vonal megfelelő jelzőberendezésekkel lett felszerelve, ennek megfelelően a leendő tram-train vezetők is megfelelő kiképzésben részesülnek.

A SNCF számításai alapján a vonal naponta 11 ezer utast szállít a jövőben.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek