Kezdődik a nagy átalakulás: EADS után Airbus Group

iho   ·   2014.01.06. 09:45
cim2

Az európai légiipari óriás, az EADS mostantól már hivatalosan is felvette az Airbus Group nevet, ami tehát innentől kezdve az összes, az EADS-hoz tartozó termelést és fejlesztést egy brand alá fogja. Magának a cégcsoportnak a jogi átszervezése azonban még csak most kezdődik, így a jelenlegi nyilvános vállalat helyett jövőre már integrált európai vállalat lesz az új Airbus Group. Ugyanakkor még a nevet is jóvá kell hagynia a részvényesek évi közgyűlésének májusban.

Az igazi húzóágazat, a sikeres név, ami alá besorolnak minden mást, az maga az Airbus

Az erről szóló közlemény azonban már mint az Airbus csoport dokumentuma jutott el a sajtóhoz. A nyilatkozat szerint a névváltozás egyben a cégcsoport tényleges átalakulása mellett történik, megerősítik a központi irányítást, kiszélesítik a részvényesi szerkezetet és egyesítik a széttagolt részegységek vezetését. Ugyanakkor az Airbus Group stratégiáját is alaposan átgondolják, hangzik a most közreadott dokumentum.

Mint arról korábban beszámoltunk, az átalakítás, az európai vállalatcsoport létrehozása jelentős részben azt célozza, hogy a részt vevő országok kormányainak kisebb legyen a befolyása, tehát az Airbus működjön sokkal inkább ahhoz hasonlóan, mint a multinacionális cégek, ne pedig államilag irányított és az állami vezetések politikai döntéseinek kiszolgáltatott konglomerátum. Ennek megfelelően korábban a kormányok által birtokolt döntési jogok nagy része is átkerül a cégcsoport vezetéséhez.

A Typhoon az Airbus Defence and Space vezető terméke lesz

Ami a változó stratégiát illeti, feltehetően csökken a részaránya az űripari és a haditechnikai tevékenységnek, annak megfelelően, ahogy a haditechnikára globálisan is csökken az igény: a meghatározó az eddig legsikeresebb divízió, polgári utasszállító repülőgépek gyártása lesz. Az űripari és a katonai technikákkal foglalkozó csoportokat összevonják, ez lesz az Airbus Defence and Space, ide sorolják be a jelenlegi Airbus Military részvállalatot, a katonai szállítógépek, például az A400M Atlas és az új tanker-szállító, az MRTT gyártóját. Viszont marad külön divízió az Airbus utasszállító ágához hasonlóan sikeres helikoptergyártó, a Eurocopter, Airbus Helicopters néven.

Az EADS-csoport idei eredményeiről még nincs összefoglaló, a 2012-es adatok szerint az évi forgalom 56 és fél milliárd euró volt, az alkalmazottak létszáma 140 ezer. A cég honlapján most 119 ezer szerepel, a csoport átszervezése ugyanakkor feltehetően további komoly leépítésekkel jár majd.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek