Kísérlet: menet közben is kiderül, van-e baja a Velarónak
A Deutsche Bahn és a Siemens kísérleti alkalmazásba kezd: a nagysebességű (407-es sorozatú) Velaro D ICE vonatok prediktív – megelőző jellegű – szervizelését és karbantartását fogják vizsgálni. A digitalizált adatok elemzésével már sokkal korábban meghatározható a várható meghibásodások és az esetleges hibás működés, valamint ezeknek a problémáknak a forrásai, és a kapott eredmények alapján javaslatokat tesznek a jármű karbantartására. Így elkerülhetők az állásidők és növelhető a járműflotta általános rendelkezésre állása, ez pedig a korábbinál költséghatékonyabb üzemeltetést tesz lehetővé. A projektet tizenkét hónapos időszakra tervezik.
– A Siemens olyan, az iparágban egyedülálló digitális szolgáltatást kínál, amely lehetővé teszi, hogy a karbantartási munkákat pontosan a jármű valóságos állapotához igazítsák. Intelligens algoritmusok és egzakt elemzések segítségével növelhető a rendelkezésre állás – jelentette ki Jochen Eickholt, a Siemens Mobility divíziójának igazgatója.
Az egyéves időszak során a Velaro D flotta szerelvényeiből menet közben kapott adatokat rendszeresen elemzik, kiegészítve velük a fedélzeti diagnosztika során kapott eredményeket. A vasúti iparágon belül a Siemens az első vállalat, amely egy speciális adatelemző központot működtet ebből a célból, a Münchenben található Mobilitás Adatszolgáltatási Központot. A járművek által küldött adatokat egy központi diagnosztikai rendszer fogadja és elemzi – így végzi a számításokat a meghibásodások előrejelzésével kapcsolatban. Ezek alapján a DB műhelyeiben dolgozó műszaki állomány azonnal látja, melyik szerelvényen és mikor kell, akár azonnal nagyobb javítást is végrehajtani.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!