Kiss-turné Vácott Paul, Gene, Eric és Tommy nélkül Róberttel, Józseffel és Zoltánnal
Nagy érdeklődés övezi a jövőre érkező új Kiss emeletes motorvonatokat, ezért a MÁV nyílt napot tartott Vácott. A 600 férőhelyes Kiss motorvonatok új korszakot nyitnak meg a személyszállításban. A MÁV-Start először a legforgalmasabb a Budapest–Cegléd–Szolnok és Budapest–Vác–Szob elővárosi vasútvonalon indítja el az új vonatokat. A járművek jobb gyorsító képessége, illetve az oldalankénti tizenkét ajtónak köszönhető gyors utascsere miatt stabilabb lesz a menetrend, csökkenhet a menetidő.
Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy komplex szolgáltatásfejlesztésre szükséges mind a vasúti pálya, mind a járművek szempontjából. A legforgalmasabb Budapest–Cegléd–Szolnok (100a) vonalon idén is több karbantartási munkát végzett el a MÁV, jövőre pedig mintegy 6 milliárd forintot csoportosít át a saját forrásaiból, hogy a ceglédi vonal műszaki állapotán javítson. A felújítások és a modern motorvonatok forgalomba állítása hozzájárulnak a menetrend javításához és pontosabb közlekedéshez. Az emeletes járművek hadrendbe állításával 2022 őszére Budapest elővárosában kizárólag modern Flirt vagy Kiss motorvonatok közlekednek majd évente 60 millió ember utazását szolgálva.
Kerékgyártó József, a MÁV-Start vezérigazgatója nemcsak az új vonatokat mutatta be, de beszámolt a 70-es vonalat érintő forgalmi változásokról is: „Október 21-től esténként két órával tovább, egészen 21 óráig meghosszabbítottuk a délutáni csúcsidőszakban megszokott menetrendet, így 19:25-kor és 20:25-kor is indul G70-es jelzéssel gyorsított vonat a Nyugati pályaudvarról Szobra. Ezáltal az esti órákban kényelmesebben juthatnak haza az utasok. Ezen felül hétvégén éjszaka ütemesen, óránként indulnak S50-es és S70-es vonatok, így biztosítjuk a Budapestről való éjszakai hazajutást.”
Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy az emeletes motorvonatok jelentős hazai hozzáadott érték mellett készülnek. A Kiss-ek forgóvázainak gyártását a Stadler szolnoki forgóváz üzeme végzi, míg a járművek összeszerelésének jelentős része a Dunakeszi Járműjavítóban történik. Emellett ugyancsak hazai gyártású a komplett fékberendezés is.
Az utasok elégedettségét szolgálja majd a kor követelményeinek megfelelő utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, 600 férőhelyes utastérrel felszerelt emeletes motorvonat. A Kiss három hagyományos és egy mozgássérültek által is használható mosdóval rendelkezik, a multifunkciós terekben pedig négy kerekes szék, illetve tizenkét kerékpár vagy öt babakocsi is szállítható, továbbá wifivel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal, korszerű kamerarendszerrel van felszerelve.
A Kiss-ek a legújabb biztonsági szabvány szerint készülnek, és a gyártó ellátja őket az ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerrel is, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon – a pályaparaméterektől függően – a 160 kilométer/óra engedélyezett sebesség ténylegesen kihasználható legyen. Kompatibilisek a Flirtökkel, ezért akár szinkronüzemben is összekapcsolhatók.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!