Különvonat magángépekkel

Arnold Balázs   ·   2012.08.29. 12:00
kiskep_floyd

Október 13-án és 14-én főleg angol vasútbarátok egy csoportja érkezik hazánkba, hogy egy vonatozós hétvégét töltsenek el nálunk. A fűtőházak és teherpályaudvarok között közlekedő különvonatukat a tervek szerint hazai magántársaságok mozdonyai továbbítják majd.

Október 13-án szombaton a vonatot a Floyd 659-001 pályaszámú, angliai import Class 56 sorozatú dízelmozdonya továbbítja, és megtesz egy kört az Észak-Dunántúlon. A vonat reggel nyolc óra körül indul a Keletiből, majd a dunai átkelés után a harmincas vonalon robog Székesfehérvárig. Itt a húszas vonal felé tér el a menet, melynek célja Celldömölk. Innen a vonat a deltán keresztül halad ki a tízes vonalra, majd a győri deltán át – Győr állomás érintése nélkül – robog tovább a gönyűi kikötőbe.

A nagy dögöt eddig főleg tehervonatok élén lehetett látni...<br>(fotó: Szlifka Benjámin)

A kikötőből visszatérvén Győrszentivánban ismételt irányváltást követően az egyes fővonalon száguld majd a szerelvény Komáromba. Onnét pedig az ötösön éri el Székesfehérvár állomását. Ám mielőtt hazafelé vennék az irányt, Börgöndön át mennek majd Pusztaszabolcsra, s onnét már a Keleti lesz a nap utolsó állomása, ahová valamikor este hat-nyolc között érkeznek majd meg.

Másnap, október 14-én vasárnap a keleti országrészbe látogatnak a program résztvevői, és a vonógépek is kicsit változatosabbak lesznek. Az indulás szintén nyolc óra körülire van tervezve a Keletiből. A vonat élén ugyancsak angol import Floyd muzsikál majd, ám ezúttal valamelyik 450 sorozatú (Class 86) villanygépé lesz a vonattovábbítás feladata.

...ahogy a Kárpát-Nohabot is<br>(fotó: Győri Mátyás)

A vonat a nyolcvanas vonalon száguld majd Füzesabonyig, ahonnét Eger-Rendező és Eger-Felnémet felé veszi az irányt. Itt csatlakozik majd a vonathoz a nap másik főszereplője, a Kárpát Vasút 459 021-es Nohabja (MY1125), mely visszaviszi a vonatot Egerbe.

Egy kis pihenő után a vonat visszatér Füzesabonyba, ahol a Floyd villanygépe leakad a vonatról, és a dízel veszi át a főszerepet. Irányváltás után pedig máris robog tovább a vonat a 108-as vonalon egészen Debrecenig. Itt ismét körüljár majd a Nohab, hogy a százason induljon a főváros felé, ám még nem haza. Szolnoknál ugyanis áttérnek majd a 82-es vonalra, hogy a hatvani deltában – Hatvan érintése nélkül – vegyék ténylegesen is a Keleti felé az irányt. A vonat érkezése a végállomásra ugyancsak este hat és nyolc között várható.

A különvonat tervezett útvonala<br>(térkép: a szerző)

A vonat mindkét nap három vagy négy személykocsiból és egy büfékocsiból lesz kiállítva. A szervezők felhívják rá a figyelmet, hogy a menetrend, az útvonal és a vonógépek az aktuális napi rendelkezésre állás függvényében változhatnak, és azok egyáltalán nem garantáltak! A vonat csak legalább hatvan jelentkező esetén indul el, de a korábbi hasonló (volt már ehhez hasonló?) hazai vagy épp külföldi különvonatok iránti érdeklődést elnézve, aligha kérdéses, hogy ez akadály lesz.

További részletek és jelentkezési lehetőség a Mercia Charters weboldalán.

Kapcsolódó hírek