Lajosmizsén debütált az InnoWaggon

iho   ·   2015.04.02. 21:15
bbaa-IMG_5735__150401

Számos áruféleségnek az eddigieknél gyorsabb, tisztább, és áttekinthetőbb árukezelést tesz lehetővé az az új vasúti fuvarozási technológia, amelyet Magyarországon először közös sajtótájékoztatón mutatott be Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke a technológiát kifejlesztő Innofreight vállalat vezetőjével, Wanke Pussettel. Az eseményen részt vett a Rail Cargo Austria AG, a Kiskunsági Erdészeti és Faipari Zrt. (KEFAG) valamint az osztrák Papierholz Austria GmbH vezető képviselői is – derül ki a Rail Cargo Hungaria sajtóközleményéből.

Ilyen az Innowaggon rakottan<br>(képek: Vörös Attila)

Az InnoWaggon rendszer egy konténerszállító teherkocsiból és két könnyűszerkezetű, univerzálisan alkalmazható 30 lábas konténerből áll. A konténerek befogadóképessége 46,4 köbméter, a konténereket szállító kocsik maximális terhelhetősége 54 tonna. A Rail Cargo Group és az Innofreight Speditions GmbH az új vagon- és átrakodási koncepciók közös kidolgozásával és megvalósításával az európai vasúti forgalom optimalizálását tűzte ki célul. A saját fejlesztésű, speciális konténerek kialakítása lehetőséget nyújt arra, hogy optimális eszközöket bocsássanak a vevők rendelkezésére a mindenkori ágazat speciális követelményeinek megfelelően. Mindez lehetővé teszi, hogy az új InnoWaggonnal kombinálva a megrendelők igényeihez igazodva rövid idő alatt különleges, egyedi szállítási megoldásokat lehessen kidolgozni. Az innováció előnyeire elsőként hazánkban az erdőgazdaságok figyeltek fel, az első szállítmányok is különféle faipari termékek. A technológiát már alkalmazzák a Kiskunsági Erdészeti és Faipari Zrt. és a Papierholz Austria GmbH közötti fuvarozásban.

Rakodás<br>(fotó: MTI/Ujvári Sándor)

Hétfőn Lajosmizsére nyolc faszállító InnoWaggon érkezett, ezeket a berakás után szerdán vitte el Kiskunfélegyházára a kiszolgáló tehervonat. A 142-es vonalon már csak az alsó szakaszon van teherforgalom, Kecskemét és Lajosmizse között hétfőn, szerdán és pénteken jár a tolatós teher. A remot Dácsia néha Táborfalváig is elmegy, ugyanitt a hadsereg bázisa ad évente néhány vonatot.

Irányvonatokban már láthattuk az Innofreight konténereit, végre nálunk is raknak ilyen szerelvényekbe

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek