Legújabb generációs Flirtöket vesz az Abellio
A vasúttársaság a napokban kötött szerződést a Stadlerral húsz, harmadik generációs Flirt-szerelvény beszerzéséről. Az Abellio Rail a motorvonatokat Mönchengladbach és Wesel között az RB33-as, valamint a Düsseldorf és Emmerich közötti RB35-ös vonalakon tervezi használni. Az utóbbi viszonylaton közlekedő szerelvények Hollandiába is, egészen Arnhemig átjárhatnak majd.
A vonatok egy részét a Németországot Hollandiával összekötő forgalomban is szeretné használni az Abellio. A holland ProRail-hálózaton való közlekedéshez hét Flirt-szerelvény három fajta áramnemet (a német 15 kilovolt 16,7 hertzes váltóáramot, valamint a holland 25 kilovolt 50 hertzes váltó- és másfél kilovoltos egyenáramot) lesz képes „értelmezni”. A maradék tizenhárom egyáramnemű szerelvény kizárólag a 15 kilovolt 16,7 hertzes rendszer alatt, belföldi forgalomban futhat, azonban műszakilag meghagyják annak a lehetőségét, hogy szoftveres frissítés után a holland váltóáramot is felismerhessék. A teherszállításra létrehozott Betuwe-vonal meghosszabbításának egyik része ugyanis a Németországban található Emmerichet és a hollandiai Zevenaart összekötő vasútvonal másfél kilovoltos egyenáramúról 25 kilovoltos váltóáramúra történő átalakítása, amely szakaszon az Abellio be szeretné vetni az új Flirtöket a későbbiekben.
Az ötrészes, légkondicionált Flirtök százhatvan kilométer per órás üzemi sebességet érhetnek el. Az International Railway Journal arról ír, hogy az egyáramnemű vonatok 227 másodosztályú és 32 első osztályú ülőhelyet kínálnak az utasoknak. A holland vasúthálózaton is használható Flirtök befogadóképessége kicsivel kisebb: az első osztályú szakasz lett 24 férőhelyesre csökkentve, a másodosztályon ugyancsak 227 utas foglalhat helyet. A másodosztályú ülések közül 43 felhajtható. Az ülőhelyek telítettsége esetén elvileg 236 álló utas is elfér még a 90,8 méter hosszú szerelvényeken, amiken két WC is igénybe vehető – az egyiket ráadásul a mozgásukban korlátozottak is gond nélkül használhatják. Mindegyik vonatra feltelepítik a kettes szintű ETCS-t, valamint a holland ATB és a német PZB vonatbefolyásolási rendszereket is. A vonatokat a Stadler pankowi üzemében szerelik majd készre.
A Stadler Pankow igazgatója elmondta, örömükre szolgál, hogy az Abellio ismét a svájci gyártónak szavazott bizalmat, mivel ezáltal a legújabb generációs Flirt-vonatok újabb területeken bizonyíthatnak.
A Flirtök leszállításukat követően a Rajna-Ruhr vidéki közlekedési hatóság, a VRR tulajdonában állnak majd, az Abellio Rail csak bérli és üzemeltetheti azokat.
Az Abellio legújabb generációs Flirtjei a 2016. decemberi menetrendváltástól szállíthatnak utasokat, azonban egyelőre még csak belföldön. A Hollandia és Németország közti nemzetközi forgalomban csak 2017-ben jelenhetnek meg, mivel 2016 decemberéig kell megszerezni a vasúttársaságnak a szerelvények hollandiai forgalomba állításához szükséges típusengedélyt az Abellio és a Stadler által szignózott megállapodás értelmében – számol be a Railway Gazette.