Lesz még feltámadás Fenyvesen?

iho/vasút   ·   2012.08.31. 10:10
000

A nyíregyházi és a kecskeméti kisvasúton kívül a GV-hálózat utolsó megmaradt vonalát, a balatonfenyvesit is a bezárás veszélye fenyegette. A csisztapusztai gyógyfürdőhöz vezető szárnyvonalat 2002. szeptember 3-án zárták be, a pálya – a néha előforduló lopások ellenére is – hajtánnyal elvileg járható lenne, gyakorlatra már három éve nincs példa. Az egyedüli szakasz, ahol menetrend szerinti forgalom zajlik ma is, a somogyszentpáli törzsvonal.

Joó Ferenc felvételei egy 2009-es különvonatozáson készültek

Ritka alkalom, hogy kisvasúton felújított pályaszakaszt ünnepeljenek. 2012. szeptember 1-jén, szombaton délelőtt negyed 11-kor kezdődik a rendezvénysorozat a balatonfenyvesi állomáson, Lombár Gábor, Balatonfenyves polgármestere, Tar Sándorné, a MÁV Zrt. Keskenynyomközű Személyszállítási Szervezet vezetője, és az üzemeltetésben is érdekelt Balaton-Boronka Nonprofit Kisvasút Kft. ügyvezetője, Balogh Imre mond beszédet. Koszorúzás és az utolsó síncsavar ünnepélyes rögzítése után indul VIP-különvonat a meghívott vendégekkel Somogyszentpálra, ahol újabb műsor és ebéd várja az érkezőket.

Lombár Gábor polgármester a Népszabadságnak nyilatkozva elmondta, hogy a kisvasút a MÁV Zrt.-től a MÁV-Start Zrt. kezelésébe kerül át, amivel felcsillan a remény a csisztai szárnyvonal újranyitására. A kisvasút a mozgáskorlátozottak és kerékpárok szállítására alkalmas kocsijának felújítására is megkapta a támogatást, valamint egy vonatpárral sikerült sűríteni a forgalmat 2012 nyarán.

Kapcsolódó hírek