Háromszáz méteren leszakadt a drót Budaörsön, teljesen megállt az 1-es vonal

iho   ·   2023.02.06. 21:10
00_471_002

A kárhely Budapestről nem is közelíthető meg vasúton, a dízelgép Komáromból érkezik, hogy behúzza az érintett szerelvényeket.

Nagyjából háromszáz méteren sérült meg a felsővezeték Budaörs állomásnál az 1-es vonalon. A 174-177-es szelvények között alsó és felső iránysodronyszakadást diagnosztizáltak, amelynek követeztében szigetelőelemek is törtek.

A Szombathelyről a Keletibe tartó 923-as intercity élén dolgozó 471 002-es Vectronnak letört az áramszedője, míg a szemből érkező 42-es Railjet Express sem úszta meg a dolgot, a vonatot továbbító 1116 210-es Taurus szélvédőjét egy belógó szigetelő törte be. Az eset következtében Kelenföld és Budaörs között mindkét vágányt, illetve Budaörs 3. és 4. vágányát is kizárták a forgalomból.

Mivel Kelenföld felől nincs meg az űrszelvény, hogy dízelgépet küldjenek a sérült szerelvények elhúzására, a másik oldalon kellett mozdonyt keresni. Az első kapható dízelgép a DB Cargo komáromi tartaléka, amit este 8 körül kezdtek a helyszíre szervezni.

Az utasokat pótlóbuszok szállítják.

(Képünk illusztráció, a 002-es Vectron idén január 6-án robog egy intercityvel Ferencvárosnál. Fotó: Vörös Attila)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Személyvonat siklott ki Lengyeltótiban

MÁV/iho   ·   2024.06.18. 10:20

A Desiro három tengellyel lépett ki a sínekről. A Kaposvár–Fonyód vonalon és a Helikon interrégióknál jelentős késéssekkel kell számolni. Az eseményhez a dombóvári segélyvonat vonult ki.

Vasút Nagyvasút Kisvasút Városi vasút Vasútmodell Kiemelt ajánlatok

Az előcsalogatott Mk49-es a friss Indóházban

T. H. F.   ·   2024.06.02. 08:00

Megjelent a június–júliusi Indóház, benne a Jugoszláviának szállított Mađarica Bobókkal, a korai biztber kosárjelzőkkel, Jeszenszky Géza interjúval, az 1-es számú, hegyeshalmi vasútvonal mindennapos feszültségeivel, a BuBe szerbiai szakaszának a küszöbön álló befejezésével, és persze a győri Wilhelm Pieck Magyar Vagon- és Gépgyár a Hűvösvölgyben régóta vajúdó, de egy menet erejéig magát megmutató Mk49-esével.