Épül-szépül a fenyvesszorosi határkeresztező vonalszakasz
Nyár végére el is készül a Szlovákiát és Csehországot összekötő vasútvonal felújítása, a maximális sebesség 120 kilométer/órára nő.
Nyár végére el is készül a Szlovákiát és Csehországot összekötő vasútvonal felújítása, a maximális sebesség 120 kilométer/órára nő.
A már elkészült Debrecen és Nagymacs közötti pályafelújítást követően Balmazújvárosig folytatódik a vasúti pálya felújítása és villamosítása. A pályarekonstrukció miatt idén jelentős korlátozásokra kell számítani Debrecen és Balmazújváros között.
Ahogy épült a vasút, úgy zabrálták szét: az Újvidéktől a magyar határig vezető pálya rekonstrukciója során több tonnányi, milliókat érő anyagot tulajdonítottak el jól szervezett bűnözői csoportok.
Az egész hónap menetrendszerűségét meghatározta a 22-ei havazás, amitől a teljes eredmény elmarad is az októberitől. Januártól hónap közepén érkezik a teljes MÁV-csoportot lefedő havi riport.
Újgenerációs Frecciarossa, akkus és hidrogénüzemű Vossloh Modula, új Siemens-járművek – szeptember 26-án is volt mit nézni Berlinben!
Hétfő délután Szeged-Rendezőnél rászakadt a felsővezeték egy tehervonatra, ezért a Szegedről induló, illetve oda érkező vonatok közlekedésében késések voltak.
Új megállóhelyek építését is végzik március 18-ától május 31-éig.
A 900-as fővonal Karánsebes–Lugos szakaszán valósulhat meg az európai vasúti forgalomirányítási rendszer (ERTMS).
A fejlesztés a Vasúti vontatási energiaellátás fejlesztése a MÁV hálózatán elnevezésű projekt záróakkordja.
November 14-étől 17-éig a 8.10 és 17.40 között közlekedő szerelvényeket érinti a változás.
Néhány hónapot ugyan késett a kivitelezés, de augusztus 28-án nulla órától a pályára engedélyezett sebesség figyelembe vételével a vonatokat villamos mozdonyok továbbíthatják.
A 368-as Szilivel el is kezdték tesztelni az elmúlt hónapok során Püspökladány és a biharkeresztesi országhatár között kiépített felsővezeték-rendszert.
Almásfüzitő és Komárom között felsővezetékszakadás miatt szünetel a vonatforgalom, ezért a délutáni órákban a hegyeshalmi fővonalon jelentős fennakadásokra, az átszállások miatt egy-két órával hosszabb eljutási időkre és vonatkimaradásokra kell számítani.
Helyreállították a pályát a május 7-én délelőtt Téglásnál kisiklott vasércvonat okozta rombolás után. A károk felszámolása másfélmilliárd forintba került.
Egy 500 méteres szakaszon nincs áram, leeresztett szedővel kell átgurulniuk a vonatoknak, mert egy 150 méteres részen még hiányoznak a tartóoszlopok...