Lilában, zöldben

Kemsei Zoltán   ·   2012.01.24. 17:00
00

Az Ister és a Muntenia szerelvényében pillantották meg először a vasútbarátok az elsőre talán a mi 3G InterCity kocsijainkhoz hasonlóan díszített, ám a most már hagyományosnak mondható liláskék kocsitesten feltűnő zöld sávot viselő kocsikat.

Az eredetileg 71-80 középszámú kocsikat a DWA görlitzi üzeme gyártotta a kilencvenes évek elején, a CFR 1993-94-ben harmincat vásárolt a 26,4 méter hosszú, Z1 típusú járművekből, a nemzetközi hálókocsi-forgalom minőségének javítására. Tíz évvel később, a kétezres évek derekán a griviţai járműgyár légkondicionáló és GP-200-S forgóvázak beépítésével Z2 jellegűre építette át a kocsikat, amelyek ezentúl 71-70 középszámmal, és a CFR Călători lila/sárga/fehér festésével, először a Bukarest–Budapest–Bécs útvonalon járó Dacia EuroNight vonatban tűntek fel.

A több mint érdekes festésű hálókocsikat a Muntenia nemzetközi gyorsvonatba és az Ister EuroNight-ba sorozták be, magyarországi feltűnésük ezeken a vonatokon várható.

A 71-70-es kocsi a legutóbbi átalakítás után 2012. január 24-én a Keleti pályaudvar kocsitárolóján<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik meg<br>(a szerző felvételei)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Életbe lépett az idei vasúti menetrend első komolyabb módosítása

MÁV/iho   ·   2025.05.14. 12:00

Május közepétől pénteken és vasárnap új expresszvonatok járnak a főváros és Pécs, Nyíregyháza/Záhony, továbbá Kazincbarcika között. Románia schengeni övezethez történt csatlakozásának köszönhetően a nemzetközi vonatok tartózkodási ideje lecsökken a nyírábrányi és a kötegyáni határállomásokon, Nagyszalonta pedig már napi hét vonatpárral is elérhető.