Felszámolják a román vasút egyik Bermuda-háromszögét
Siklások, vonattűz, megfekvések – a munténiai Măldăeni–Mihăești vasútvonal kritikus szakaszát három vasútépítő cég konzorciuma „fertőtleníti”.
Siklások, vonattűz, megfekvések – a munténiai Măldăeni–Mihăești vasútvonal kritikus szakaszát három vasútépítő cég konzorciuma „fertőtleníti”.
Motorvonat- és mozdonybeszerzések, köztük hidrogénhajtású vonatok is; az országban eddig példa nélküli beruházási programot hirdetett meg az ARF.
Az Európai Beruházási Bank (EIB) számításai szerint megérné 200–250 kilométer/órás tempóval használható vonalakat építeni. Az első Konstancától a magyar határig vezetne.
A CFR Călători hónapok óta nem fizette ki a villamos üzemű járművei által elhasznált vontatási áram díját, ezért a vasúti áramszolgáltató Electrificare CFR úgy döntött: október 7-étől nem engedi közlekedni a villamosmozdonyokat és -motorvonatokat. A vasúttársaság végül kegyelmet kapott.
Rekordot regisztrált pénteken a CFR Călători. Az állami vasúttársaság egyik Petrozsény–Piski vonata ugyanis 552 perc késést szedett össze.
A volumen 2025 első negyedévében 18,5 százalékkal esett vissza a tavalyi év hasonló időszakához képest.
A gépeket nemcsak használni fogják a románok: karbantartási szerződést is kötöttek a gyártóval.
Az Európai Beruházási Bank jelenleg értékeli az összesen 2,25 milliárd euróra taksált beruházást, melyet 630 millió euróval támogatna meg.
A román állami vasúttársaság új rendszert vezet be alkalmazottai egy részénél az év végéig a túlélés érdekében.
A kocsik nyomtalanul eltűntek, lángvágó áldozataivá váltak, vagy egyszerűen ellopták őket.
Május közepétől pénteken és vasárnap új expresszvonatok járnak a főváros és Pécs, Nyíregyháza/Záhony, továbbá Kazincbarcika között. A nemzetközi vonatok tartózkodási ideje lecsökken a nyírábrányi és a kötegyáni határállomásokon, Nagyszalonta pedig már napi hét vonatpárral is elérhető.
Bár a CFR Călători pályázatot írt ki a gép nagyjavítására, egyelőre azonban nincs jelentkező a feladatra.
A CFR-től elmondták, munkálatokkal csak 2027 végére végezhet a kivitelező. A késésért a hegyeket és a Sebes-Köröst okolják...
Jelentős járatritkítást vezetett be januárban a román nemzeti vasút: 233 vonatot töröltek költségcsökkentési okokból – elvileg csak ideiglenesen.
Egy éve zajlanak a munkálatok, egyelőre nem túl acélos tempóval.